Total Pageviews

Friday 25 September 2020

Soul of the Wind

 Soul of the Wind.

 

Baru baru ini kejadian yang aku sering lihat dalam cerita, kisah, terjadi padaku sendiiri.

setiap kali aku pejam celik, aku cuba cakap dengan diri aku sendiri bahawa semua ini adalah mimpi

tapi realiti menampar aku setiap kali aku pejam dan celik

cuba lari dari ilusi

aku ingat, semuanya tak mungkin

hakikatnya aku sedang menghadapi

bukan mudah untuk hadapi sehingga aku betul-betul terima

minda mahupun jiwa

aku berkata ' aku okay' ' aku okay', sambil mengurut dada

memegang bahu sendiri

seminit yang pertama, aku rasa ya, aku okay.

namun sesaat selepas seminit itu, airmata aku berteraburan

seumpama debunga yang dibawa angin

aku berseorangan tatkala itu, masih terkenangkan banjiran darah yang kulihat sebentar tadi.

wajah yang dibaluti darah.

gigilnya sebuah kehidupan.

 gagalnya sebuah hati.

 hujan turun dengan lebat seolah memujukku bahawa ' aku ada bersamamu'.

airmata bagai dilap dengan tenang bersama sang hujan

duduk aku di penjuru, hanya nampak kegelapan di sekitar

tertanya-tanya...mengapa..mengapa

kakiku masih kaku.

menunggu jawapan yang belum tentu.

 

-lakaran gerimis-

 

No comments: