Thursday, 6 June 2013

06-06-13 DIABLOS RAWR!!~

errr...hampir sahaja aku terlupa paswword blog aku..
mana taknye..
sebulan sekali baru nak buka blog..
aiyyakkk..
dalam hati ni banyak saja benda nak kongsi..

untuk permulaan..


pengalaman kerja dengan pengalaman sebagai student sangat berbeza..
Dalam hati ini..80% nak sangat sambung belajar..bakinya baru untuk kerja...
tapi disebabkan beberapa keadaan, aku terpaksa menterbalikkan peratusan tersebut...
nak menterbalikkan tu memang mudah..tapi nak buat tu yang paling susah..sebab hati berbelah bagi...
semasa belajar..semua nampak positif..
situasi..orang sekeliling..tekanan pun nampak positif..
tapi bila bekerja...semuanya jadi sebaliknya..






adakah sebab ini bukan kerja yang aku cari? bukan kerja yang diredha Allah? atau sebab bukan APA yang aku cari?

mengaibkan orang lain..
memalukan insan lain dihadapan orang lain..
munafik...
hipokrit..
tikam belakang...

bagaikan perkara biasa di tempat kerja..
mungkin salah aku..
aku percaya pada semua orang pada hari aku bekerja..
MasyaAllah...Allah nak tnjukkan pada aku melalui sahabat seperjuangan aku..
malunya..
begitu sekali mengaibkan aku? di laman sosial?Allah Allah..
Alhamdulillah..Allah masih memberikan aku insan yang menyokong aku..kerana mereka kenal aku..

aku cuba sedaya upaya menjaga batas aku...kesabaran aku yang sememangnya tipis.
when HE takes something..HE will give something else that better than before..

stress kerja usah diperkatakan..
Alhamdulillah..dengan streess yang wujud ni..Aku selalu merasakan Allah dekat dengan aku..
mengadu padaNya..ada hikmahNya..

never underestimasted the job you carry for..
everything Allah gives you have own reason...
sakit..susah..sedih..
all in one reason...
yeah..sedang kuatkan diri sendiri..

sekarang tekanan sangat semakin hebat..
kadang rasa tak mampu untuk bertahan...
tapi andai kata aku mengalah..
maka termasuklah aku dalam kalangan orang yang rugi...




semakin aku berada disini..
semakin aku ingin mendekatiNya..
ada hikmah kenapa aku bertapak disini..
melihat telatah manusia..
seperti berpijak pada air yang tenggelam bayangnya...
(bibah..peh!!)

ehem2...

aku tahu ada pelangi sedang menunggu aku dihujung jalan sana..
mungkin amik masa sikit untuk aku sampai di sana..
tapi tak mustahil..
Allah takkan tinggalkan aku walau sesaat..

walaupun hati aku tidak berada ditempat aku mencari rezeki..


=..=

TEKANAN? elehhh....
sikit je pun..
dulu sahabat Nabi lagi teruk tekanannya!!!


WORDOFTHEDAY:BLOG.DAH.BERHABUK

diluar terlakarnya pelangi kasih-Mu..
disini masih mengharap gerimis Redha-Nya..