Sunday, 7 February 2016

07 FEB 16 1809HRS

Aku masih rasa hendak menulis dan menulis..

Aku rasa tenang bekerja..tapi aku rasa sunyi.
Mungkin aku dah terjauh dari Nya..

Aku masih sedang fikir apa kesalahan yang aku dah lakukan.
Aku tak tahu mana silap. Semua mula berdiam diri tatkala aku memerlukan.

Mungkin aku terlalu rindukan manusia berbanding diriNya..
Itulah sebab Allah turunkan rasa sunyi.

Kadang aku tiada niat lain pun..
Tapi manusia masih bersalah sangka dengan aku.
kecewa dan kecewa.
Aku menyayangi seperti diri aku sendiri. Tapi ditinggalkan umpama bayang-bayang.

T__T

Mungkin ini takdir aku...
Banyak benda aku hanya boleh tengok dan bermimpi.
Aku dah cuba berusaha untuk dapatkan..tapi tak mampu.
Akhirnya aku hanya mampu melihat orang lain mengambil/menyambarnya.
Macam biasa akhirnya aku kene REDHA! Sebab aku tak mampu nak melawan untuk dapatkan apa yang aku nak!

Patah hati?
ah! sudah biasa untuk kutip dan tampal sendiri.

Aku salah...
salah jangkakan akan ada orang faham aku.
Tapi sebaliknya. Aku dihimpit.

Ayah, alangkah indahnya ayah ada dengan abi. Hanya ayah selalu faham abi.
Abi hari-hari rindukan ayah. Maafkan abi ayah. Abi tak marah sesiapa. Abi tak marah mak.
Abi marah pada diri sendiri. Mungkin semua tak nampak usaha abi sebab semua nak hasilnya kan?


Allah, aku yakin dengan apa yang Engkau dah tuliskan untuk aku.


Diluar terlakar pelangi redhaNya,
Disini masih mengharap gerimis kasihNya.