Tuesday, 19 February 2013

19-02-2013 OHSEM INSAN

assalamualaikum dan salam sejahtera..

agak dah lama tak menulis ka sini..airut saja je buat pos carik perhatian..

hahaha..merepek je keje aku..

kadag kita rasa nak sangat dihormati..
tapi kita sendiri rasa susah nak menghromati orang len..
kita anggap a status yang ada dalam diri sepeti bos, pekerja mahupun arts  kita lebih besa dari segalaba...
kita leh wat oang macam2 ..
tak kisahlah dari segi percakapan apatah ag perbuatan terhadap orang skeliling..
kadang guruan yang diutarakan mgunkin sekadar gurauan...tapi sebenarnya boleh mengusik hati sesiapa yang  tak kena pada masanya..
mungkin juga guruan itu tak kena pada orangnya..lagi2 yang kamu tak kenal..tibe2 bergurau kasar dengan seseorang..
huhuhuj...mmg first impression insan tersebut terhdap anda sangat INDAH lah kan...
tengok dulu orangnya macam mana..boleh ke tak terima guraua tersebut..
salah cara salahlah jadinya...
keluburan jenaka tak pe..jangan keluburan kepecayaan orang..


------------------------------------------------------------------------
 WHAT THE MIAW??

kenapa aku tak backspace dan betulkan semua kesilapan bahasa dan ejaan tu??

KELUBURAN?? SEGALABA? GURUAN??

=..=

emm..memang sengaja je aku tak padam kesilapan tu..
nak tengok berapa banyak kesilapan aku lakukan...tanpa ada BACKSPACE mahupun DELETE..

dalam konteks KETUHANAN..
cuba bayangkan kesilapan tersebut umpama dosa yang anda lakukan dalam kehidupan seharian..
ada yang banyak...
ada yang sikit...

apa pulak kaitan backspace delete tu??

mestilah ada..
kalau kita tak BERTAUBAT dan membetulkan semula apa yang kita da wat..
nampak tak betapa buruknya keadaan kita??
aku yang baca semula pun rasa malu.. =='

seriusly..bila tengok balik aku rasa nak EDIT balik..sebab takut orang salah anggap pada aku...
tapi bila fkir..
DOSA yang aku dah buat mcm mana aku nak betulkan..
patut ke aku lebih pentingkan pandangan manusia daripada pandangan Allah terhadap aku????

MasyaAllah..
sukar nak gambarkan ..

ANDAI DOSA ITU BERBAU BUSUK..NESCAYA TIDAK ADA ORANG AKAN MENDEKATIKU..MALAHAN AKU SENDIRI BERASA JIJIK DENGAN DIRI SENDIRI!!



#masa nak menaip ni pun entah berapa kali aku tekan backspace tuh...shameonyou b#

WORDOFTHEDAY: DELETE.VERSUS.DOSA

diluar terlakarnya gerimis kasih Nya..
disini masih mengharap pelangi redha Nya..


No comments: