Total Pageviews

Friday 20 December 2013

20-12-2013 MANUSIA IRONIS

Assalamualaikum..


selalu aku merasakan bahawasanya kegagalan selalu berada di samping..
sampai aku takut untuk bertemu dengan kebahagiaan..
tapi Allah mengikut sangkaan hamba-hambaNya..
rugilah aku sekiranya aku tidak yakin dengan Ni'mat Allah..
dengan janji Allah..

Ujian Allah memang takkan berhenti..
kerana sekiranya Allah menghentikan ujiannya walau sesaat, maka saat itulah waktu kita MATI...
Ujian menggambarkan kasih sayangnya pada kita..pada aku...

Airmata menjadi sahabat paling setia menemani..
menjadikan aku muslimah sejati!~

ya Allah, sudah2 lah uji aku..
apa lagi engkau nak dari aku..
aku bukanlah sekuat mana..
aku takut aku putus asa dengan semua ni..
takkan sedikit pun kau tak kesiankan aku...

HEI MANUSIA!!!
jangan sesekali kau berani berkata begitu!!!
Siapakah kau untuk mengarahkan Allah!!!
Siapakah kau untuk menyalahkan pencipta Engkau!!

Manusia...
janganlan mengeluh...
Dia Pencipta kau..
DIA Maha Mengetahui apa yang Engkau rasakan..apa yang Engkau kerjakan..

Letakkan 200% kepercayaan pada DIA..
Dia takkan sesekali lepas tangan terhadap kau...
Mengapa perlu takut dengan Kekecewaan??
Mengapa perlu takut dengan Kesakitan??
Mengapa perlu takut dengan Kesedihan??
Sedangkan itu pemberian dari Allah!!

hahaha..gelakkan dirimu sendiri kerana tak mampu menjadi insan bersyukur!
ironinya engkau!!


WORDOFTHEDAY:SAJAK.UNTUK.DIRI


Diluar terlakarnya pelangi Redha-Nya...
Disini masih mengharap gerimis Kasih-Nya...







No comments: