Total Pageviews

Sunday 13 December 2020

Cara Argument tak berasas

Assalamualaikum!


Sementara tengah taip-taip buat kerja ni.

Saja lah nak menulis kat sini buat puas hati sendiri.

 Kelmarin aku ada 'argument' dengan suami. boleh kata argument yang tak ada manfaat pun. haha

biasalah perempuan kan. 

kalau tak cari pasal..tak sahlah.

Disebabkan suami aku bukan jenis yang romantik aku tnya die. perlu ke lelaki belajar jadi romantik kalau isterinya menginginkan sebegitu.

Dengan kepantasan kelakian dia, dalam 0.01 saat die terus jawab. ' Buat apa?' -.-

Dan alasan die dikukuhkan oleh ' perempuan sekarang terpengaruh dengan cerita Korea oppa dia, lepastu nak mintak laki sendiri jadi romantik'.

Sebenarnya perempuan tak mintak sampai tahap itu cume die perlukan perhatian lebih lagi2 spesis PJJ macam aku. haha

Dan wanita, jangan harapkan lelaki je untuk menjadi romantik..kamu pun memainkan peranan.

macam aku..setelah puas argument yang mana xmemberikan apa-apa jawapan, aku rasa aku perlu start dulu. hahaha, jadi, di bawah adalah cara aku start dan ape respon yang aku dapat.


** Setiap kali birthday dia, aku akan buat surprise, sampai dia rasa dia kena buat benda sama untuk aku.

- JADI BROOOO! End up this year birthday, die belikan aku hadiah diam2, yang mana kasut yang aku da lama aim sejak awal tahun! Subhanallah!haha


** Kalau die balik, aku cuba sediakan macam2 menu untuk masakkan. Bia dia rasa aku amik effort lebih sebab nak bahagiakan perut die.

- Skang siap rajin tolong kat dapur setiap kali balik. ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜


** Walaupun bukan hari istimewa, jadikan setiap hari adalah istimewa. kadang kadang aku saja belikan dia barang macam dompet ke, coklat ke ( faveret dia), stokin, ape2 jelah yang mampu bulan tu. At least dia akan rasa nak buat benda sama which is aku selalu dapat satay/ baju sebagai habuan! haahhaha


konklusinya,jangan harapkan sesuatu yang sempurna kalau diri sendiri tak sempurna. 

Melengkapi adalah aset paling penting dalam kebahagiaan.


Solat berjemaah kalau ad kesempatan , tolong bentangkan sejadah masing-masing, buat pillow talk.

borak, kurangkan gadget.


aku ni pun baru je kahwin 2 tahun lebih jadi cabaran akan datang akan jadi lebih besar, cume mampu atau tak je harungi,

Moga Allah berkati usaha dan kasih sayang kalian dan juga aku sendiri.

banyak lagi sebenarnya effort simple yang boleh dibuat cume bergantung pada diri sendiri dan keadaan semasa.


tapi kadang-kadang argument tak berasas selalu je muncul dalam kepala aku. so, bersedia untuk next one.hahahah


bye!

 

No comments: