Tuesday, 13 December 2011

13-12-2011 7.00pm TELuR MATa

salam muslim2 sklian..
mcm mne iman korang arini??
bertambah ke berkurang??
haishh..jgn nak berkurang laaaa...
adalah aku lapa skang..ahha xkene mngena kan..weekkk..
nak share something r dgn korang...ehhe.


_______________________________________________


wanita tak smstinya perlukan laki..tapi wanita dan lelaki saling memerlukan...cinta itu kan anugerah??
 kenapa wanita perlukan laki dalam hidupnya??pening juga nak pikio nye...


ya, apa perlu sorg wanita yg bebas mempertaruhkan sebahagian besar hidupnya kpd tangan sorg laki??


bukan ke lagi syiok jalan wktu week-end dgn mmber , berkenyit2 mata, buat bunyi tikus kpd laki kacak yg saling tak putus dan tak lokek snyuman tanda salam perkenalan...


(oh my hero..)




cinta tidak datang dipaksa-paksa. Cinta juga tidak datang kala kita mahukannya. Kalau kita mhukan ia menjadi air, ia datang seperti api!


tetapi, kalau kite bsbar dan menerima ketentuan Tuhan, sorg laki yang baik akan didatangkan kpd kite semua. lelaki yang baik tu pn tak turun dari langit.


Lelaki yang baik itu juga x semestinya datang dengan kepala berketayap, janggut selambak, atau harta membuak-buak.


tapi laki yang baik, jika Tuhan mahukan dia menemani kita sepanjang hayat, membimbing kelakuan kita, menjaga kemurnian qalbu bersama-sama, mendidik, membuka jalan agar kita dapat memperdalam selok belok (kanan) agamayang mungkin slama ni hanye jadi pakaian dan badge (lencana), dan memberikan kita zuriat yang halal lagi dirahmati Allah.. =)


dia akan datang pabila tibe masanye..lambat ke cepat wallahu a'alam.. 



(pesal gambar aku de kat sni..ish2)


datangnya seorang lelaki dalam hidup wanita seperti manusia kudung yang diberikan semula sebelah kakinya..masyaAllah!! dia sempurnakan kita..


tapi kan, xkisahlah semasyuk mna sekalipun percintaan dua jantina ni, selain perkara-perkara yang cantik molek, kita , wanita, harus bersedia menerima kehodohan-kehodohan (macam korang) perhubungan. 


sebab bila kita mempersilakan sorang laki duduk di samping kita untuk sepanjang hayat, bererti kita juga harus langsung mempersilakan semua masalahnya berbaring di bahu kita..:)


pasal tu xheran kalau kita denga ad pompuan yang merungut2 sbb tnggungjwbnye utk hidup laki xberkurangan wlapun dah kwin..huhuhu..


ya, laki memang mendatangkan bahagia..


tapi laki tu jugalah mendatangkan sengsara. namun kalau kita bijak menatangnya, semuanya pasti baik-baik yang berlaku kaaaannn...


saling melengkapilah antara satu sama lain..!!!


andai hatimu penjara, biar aku dipenjara seumur hidupku di dalam hatimu!! cewaaaahhh..






maaf entry aku ni ske merepek skang..ahha..saje nak tukaq angin..ehhe.




SELAMAT BERKAHWIN PADA MEMBER KU YANG KAT KAMPUNG!~


*alhamdulillah..akhirnya abang halim dah berkahwin. selamat aku~*


WORDOFTHEDAY:WANITA.SALING.MLENGKAPI

diluar terlakarnya pelangi redha-Nya..
disini masih mengharap gerimis kasih-Nya,..

(n_n)//

2 comments:

Anonymous said...

wah..
isu yang diketengahkan menarik..
isi yang diuraikan cukup menarik...
gud3...

_zai@action kamen_
beam3..

TINTA GERIMIS said...

shukran..(^_^))//
skdr prkongsian u sume..trmasuk dri ni..hihi..
=)