Thursday, 17 January 2013

18-01-2013 WE ARE ALL BAWANI

KISAH BENAR

Siti (bukan nama sebenar) : Kak, kenapa akak bawak ni...




Aku                                 : err...apekah soalan kamu itu..


Siti                                  : kan sekarang tengah kerja..sempat ke nak baca Quran tu?


Aku                                 : eh, xde perkataan tak sempat dalam Islam..kita kerja untuk rezeki yang berkat..bukan setakat kerja..rasa xsalah baca Quran masa solat Maghrib tadi 


Siti                                  : err..emm..maaf kak..tak pernah terfikir..


Aku                                : siti, tgk Quran pun dah dapat pahala..apatah lagi baca, hayatinya..kalau akak 
xsempat baca pun..skurang2nya akak akan cium Quran tu..bagi akak, hati yang sedih akan bahagia bila tengok ayat-ayatnya..=)


Siti                                : Betul kak, saya masih ingat ustazah saya cakap..saya takut nak bawak ke ape sbb takut lama ke ape ke kan..


Aku                              : Buat apa nak takut dengan manusia sedangkan kita nak cari redha Allah bukan redha manusia?? 

Imam At-Tarmizi meriwayatkan dari mengatakan Abi Sa'id Al Khudri sabda Rasulullah SAW yang bermaksud : Firman Allah: Barangsiapa yang menyibukkan diri dengan Al-Quran kerana mengingatiKu dan kerana meminta padaKu nescaya Aku akan berikan selebih-lebih daripada semua orang yang meminta padaKu. Dan kelebihan Kalam Allah itu ke atas semua Kalam seperti kelebihan Allah atas makhluknya.'


 

MasyaAllah..siapa tak nak tawaran yang Allah bg ni..tawaran yang tak perlukan bayaran..
hebat Allah~

namun ingat, manusia akhir zaman : ramai yang membaca Quran tapi tak mengamalkan dan menghayatinya.

WORDOFTHEDAY:QURAN.PUNCA.BAHAGIA

diluar terlakar pelangi kasih-Nya
disini masih mengharap gerimis Redha-Nya..

No comments: