Saturday, 26 January 2013

26-01-2013 MANDAT

ASSALAMUALAIKUM AND SUCH A WONDERFUL DAY TO YOU..YOU AND YOU!~




alohaa!~
dah habis membecek dan kenduri semua?
dah habis cuti umum bagai?
fiuhh~ what a day..

tadi pergi bengkel nak betulkan motor..
dok tengok dia betulkan tiub motor tu..tibe2 rasa nak menyibuk suruh dia ajarkan cara nak tukar tiub.. (ahahahah)..

"adik, ajar saya tuka itu tiub boleh?"

"aiyaa..mau jadi tauke ka?"

"bukanlaa..kalau emergency ka apa bolehlah try2 maa".

" perempuan boleh buat ka?"

"apa macam talak boleh..boleh."

tung tang ..spanar, skru..tiub..bla bla bla..

"haa..amoi, amik itu minyak pelincir kasi sikit tepi tayar biar itu tiub boleh keluar.." sambil beredar pergi belakang ..

aku....errr..." ni kot"...

"amoiiiiiiii~ kenapa pakai ini..ini bukan minyak pelincir laa."

"abih tu mendenye nih"..

"ini minyak hitam yang mau buang maaaaa''

alaaa...minyak jugak..=..=
peduli hape gua,...ahahaha...
(dalam hati tahan malu)


moral: xtau tanya dulu..bukan main hentam



******----------------**********

1- Tubuh kita akan menyusut 1 cm pada malam ari dan akan kembali seperti biasa kerana tulang belakang kita menahan beban masa tidur, sehingga melebar kembali..

2- Seorang manusia normal tidak boleh menyentuh telinganya sendiri dengan menggunakan siku...
(ha..ada yang tengah try lettew..hewhewhew)

3- kehadiran orang baru, anjing, atau kucing baru di sebuah rumah dapat menyebabkan seekor kucing stress.. (woha~ tergugat lettew)

4- Lelaki 6 kali lebih mudah dipanah petir daripada wanita..
(maksudnya..perempuan still got five time rite..=..= )

5- kamera paling awal dicipta memerlukan seseorang beraksi elama 8 jam di depan kamera itu sebelum gambar dapat dirakamkan..
(baik masuk tido dulu)

6- masyarakat Mesir purba akan mencukur bulu kening mereka sebagai tanda berkabung setiap kali kucing kesayangan mereka ditemui mati..
(kalau gitu, dah berapa kali aku kene cukur kening aku ni)

7- duit kertas sebenarnye bukan dibuat dari kertas tapi daripada kapas..
(bawak tido memang sedap!)

8- bahan buangan (najis) daripada seekor ayam sepanjang hayatnya boleh membekalkan tenaga elektrik yang cukup untuk menyalakan sebiji lampu mentol berkuasa 100watt selama lima jam..
(hahaa..pasni umah sapa bau PELIK aku dah tau dah motif nya kenapa)

tajdidkan niat hari ini..untuk menjadi MUSLIMAH yang lebih baik..
#santai

WORDOFTHEDAY:MINYAK,TIUB.SANTAI

diluar terlakarnya pelangi kasih-Nya..
disini masih mengharap gerimis redha-Nya..






2 comments:

Nick Irfan said...

hehehe silap ambik minyak...

TINTA GERIMIS said...

nick~ wat malu aje..kunun nk bljr tukaq tiub....hihihi..:P