Total Pageviews

Saturday, 15 February 2014

mimpi berangan 15-02-14

ASSALAMUALAIKUM//SALAM KASIH SAYANG~





Allah Allah...
lamanya tak menulis..
tipulah tak terdetik nak menulis...cuma masa tak mengizinkan...

2014 bermula dengan agak berat untuk aku...ye...mungkin juga untuk keluarga aku...
setiap hari bertemankan airmata yang diharapkan menjadi sumber kekuatan...
Allah sangat sayangkan kami...bertubi-tubi ujian diberikan untuk Allah menunjukkan kasih sayangnya pda kami...alhamdulillah...


apa yang patut aku tulis?
apa yang berlaku pada aku?
atau apa yang telah aku lakukan?

Biar rebah, jangan berubah...
biar kalah, jangan berpaling arah...
biar terbuang, teruskan berjuang....
Ujian itu tarbiyah dari Allah...
Semakin dekat padaNYA....
semakin kuat taufan melanda...
Usah resah bila diri diuji ALLAH...
Pasti ada hikmah besar yang tersembunyi...

Pasti ada bahagia yang hakiki...
KERANA JANJI ALLAH ITU PASTI!!!!!






WORDOFTHEDAY:HIDUP.SENTIASA.BERUBAH.





diluar terlakar pelangi redhaNYA...
disini masih mengharap gerimis kasihNYA....






Thursday, 2 January 2014

03-01-2014 DIAM ADALAH UBAT

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

*p/s: Mabruk kepada semua sahabat yang membina baitul muslim :)


2013 dah melabuhkan tirai...
2014 dah membuka tirai..

bila fikir semula...
bukan senang menghadapi 365 hari pada tahun 2013...
tapi berkat kekuatan yang Allah beri..Alhamdulillah wa syukurillah...
masih bernafas hingga ke hari ini..


ada orang 2013 penuh dengan kesakitan...
ada orang 2013 penuh dengan kebahagiaan dan bunga-bunga...
ada orang 2013 ni kalau boleh di taknak kenang balik...
ada orang 2013 tu dia nak putar balik..

aku??

tahun bertambah,umur bertambah, tanggungjawab bertambah..
bagaimana dengan iman? bertambah juga atau sebaliknya??

Apa azam tahun 2014 aku?
menjadi lebih baik, kuat, tabah, solehah daripada 2013...
(InsyaAllah)


jangan fikir bahawa 2013 sudah berakhir dan adalah pengakhiran..
untuk menjadi lebih baik, jadikan 2013 sebagai satu sumber permulaan...
Kerana bila ada permulaan, pasti ada pengakhiran...yakni MATI..


WORDOTHEDAY:2013.2014.ESOK?


diluar terlakar pelangi redhaNya...
disini masih mengharap gerimis kasihNya..

Friday, 20 December 2013

20-12-2013 MANUSIA IRONIS

Assalamualaikum..


selalu aku merasakan bahawasanya kegagalan selalu berada di samping..
sampai aku takut untuk bertemu dengan kebahagiaan..
tapi Allah mengikut sangkaan hamba-hambaNya..
rugilah aku sekiranya aku tidak yakin dengan Ni'mat Allah..
dengan janji Allah..

Ujian Allah memang takkan berhenti..
kerana sekiranya Allah menghentikan ujiannya walau sesaat, maka saat itulah waktu kita MATI...
Ujian menggambarkan kasih sayangnya pada kita..pada aku...

Airmata menjadi sahabat paling setia menemani..
menjadikan aku muslimah sejati!~

ya Allah, sudah2 lah uji aku..
apa lagi engkau nak dari aku..
aku bukanlah sekuat mana..
aku takut aku putus asa dengan semua ni..
takkan sedikit pun kau tak kesiankan aku...

HEI MANUSIA!!!
jangan sesekali kau berani berkata begitu!!!
Siapakah kau untuk mengarahkan Allah!!!
Siapakah kau untuk menyalahkan pencipta Engkau!!

Manusia...
janganlan mengeluh...
Dia Pencipta kau..
DIA Maha Mengetahui apa yang Engkau rasakan..apa yang Engkau kerjakan..

Letakkan 200% kepercayaan pada DIA..
Dia takkan sesekali lepas tangan terhadap kau...
Mengapa perlu takut dengan Kekecewaan??
Mengapa perlu takut dengan Kesakitan??
Mengapa perlu takut dengan Kesedihan??
Sedangkan itu pemberian dari Allah!!

hahaha..gelakkan dirimu sendiri kerana tak mampu menjadi insan bersyukur!
ironinya engkau!!


WORDOFTHEDAY:SAJAK.UNTUK.DIRI


Diluar terlakarnya pelangi Redha-Nya...
Disini masih mengharap gerimis Kasih-Nya...







Saturday, 5 October 2013

05-10-2013 AllahuRabbi...

Assalamualaikum..




LUKA TERDALAM adalah yang tidak terlihat oleh mata..KESEDIHAN TERDALAM adalah yang tidak terucapkan oleh kata-kata....

Senyumlah, tinggalkan sedihmu, Bahagialahm lupakan takutmu...Sakit yang kamu rasa, tak setara dengan bahagia yang akan kamu dapat...






WORDOFTHEDAY:ASTAGHFIRULLAH.HATI.SENYUM.


diluar terlakarnya pelangi kasih-Mu...
disini masih mengharapkan gerimis redha-Nya...

Hasbunallah wa ni'mal wakeel..



Thursday, 8 August 2013

ASSALAMUALAIKUM....




pejam celik pejam celik dah sebulan berpuasa dekat offis..
berbuka sambil buat booking....
berbuka sambil bercakap..
lambat berbuka sebab tak perasan dah masuk waktu berbuka..
memang pengalaman baru..
 entah kenapa Ramadhan kali ini sangat memberi kesan pada aku..
terasa terlalu kejap..

sedang balik semalam..secara tak langsung airmata mengalir..
sebab aku akan mengakhiri satu Bulan yang penuh barakah...
bulan yang sering kali memberikan aku kekuatan yang penuh keajaiban...
sebab dalam Ramadhan  banyak terjadi perkara dalam hidupku...

emosi aku terganggu seketika semalam..
dan hari ini...


Syawal kali ini berbeza dengan Syawal lepas..
keadaan di rumah tak sebaik yang disangka..
aku tak tahu hendak ceritakan keperitan dalam hati ini...
tapi yang aku tahu...
emmm...

*****************************************************

tiba-tiba aku merasakan aku sangat lemah dan lelah sebab selalu tenggelam dalam tanggungjawab..
demi Allah..
:'(



#kenapa setiap kali aku lihat pelangi aku menangis??



WORDOFTHEDAY:LEMAH.SEMAKIN.LELAH


diluar terlakarnya pelangi kasih-Mu..
disini masih mengharap gerimis redha-Mu...

hasbunallah wa ni'mal wakil...ni'mal maula wanni'mannasir...

Thursday, 6 June 2013

06-06-13 DIABLOS RAWR!!~

errr...hampir sahaja aku terlupa paswword blog aku..
mana taknye..
sebulan sekali baru nak buka blog..
aiyyakkk..
dalam hati ni banyak saja benda nak kongsi..

untuk permulaan..


pengalaman kerja dengan pengalaman sebagai student sangat berbeza..
Dalam hati ini..80% nak sangat sambung belajar..bakinya baru untuk kerja...
tapi disebabkan beberapa keadaan, aku terpaksa menterbalikkan peratusan tersebut...
nak menterbalikkan tu memang mudah..tapi nak buat tu yang paling susah..sebab hati berbelah bagi...
semasa belajar..semua nampak positif..
situasi..orang sekeliling..tekanan pun nampak positif..
tapi bila bekerja...semuanya jadi sebaliknya..






adakah sebab ini bukan kerja yang aku cari? bukan kerja yang diredha Allah? atau sebab bukan APA yang aku cari?

mengaibkan orang lain..
memalukan insan lain dihadapan orang lain..
munafik...
hipokrit..
tikam belakang...

bagaikan perkara biasa di tempat kerja..
mungkin salah aku..
aku percaya pada semua orang pada hari aku bekerja..
MasyaAllah...Allah nak tnjukkan pada aku melalui sahabat seperjuangan aku..
malunya..
begitu sekali mengaibkan aku? di laman sosial?Allah Allah..
Alhamdulillah..Allah masih memberikan aku insan yang menyokong aku..kerana mereka kenal aku..

aku cuba sedaya upaya menjaga batas aku...kesabaran aku yang sememangnya tipis.
when HE takes something..HE will give something else that better than before..

stress kerja usah diperkatakan..
Alhamdulillah..dengan streess yang wujud ni..Aku selalu merasakan Allah dekat dengan aku..
mengadu padaNya..ada hikmahNya..

never underestimasted the job you carry for..
everything Allah gives you have own reason...
sakit..susah..sedih..
all in one reason...
yeah..sedang kuatkan diri sendiri..

sekarang tekanan sangat semakin hebat..
kadang rasa tak mampu untuk bertahan...
tapi andai kata aku mengalah..
maka termasuklah aku dalam kalangan orang yang rugi...




semakin aku berada disini..
semakin aku ingin mendekatiNya..
ada hikmah kenapa aku bertapak disini..
melihat telatah manusia..
seperti berpijak pada air yang tenggelam bayangnya...
(bibah..peh!!)

ehem2...

aku tahu ada pelangi sedang menunggu aku dihujung jalan sana..
mungkin amik masa sikit untuk aku sampai di sana..
tapi tak mustahil..
Allah takkan tinggalkan aku walau sesaat..

walaupun hati aku tidak berada ditempat aku mencari rezeki..


=..=

TEKANAN? elehhh....
sikit je pun..
dulu sahabat Nabi lagi teruk tekanannya!!!


WORDOFTHEDAY:BLOG.DAH.BERHABUK

diluar terlakarnya pelangi kasih-Mu..
disini masih mengharap gerimis Redha-Nya..









































Thursday, 11 April 2013

12 Mar 13 Owesome Stuff

Assalamualaikum/ ohaiyooo...

ahahha..(ape2 ntah..menulis je trus gelak2)..
macam xde motif je..

agak bersawang jugak ini blog ye...
guess what..
aku tengah berblogging dalam kelas..hak4..
kelas ape?
kelas kuruskan badan...TENTULAH TAK..

sekarang aku diterima bekerja di Malaysia Airlines..
bukan sebagai pramugari tau...
=..=

kat MYCC One stop call centre..ahha
alhamdulillah..rezki...saje cube..tbe dpt..



today is the last day klas kami..
sob2..exam pun setel dah..ingtkan masa kat UKM e ade exam..tapi rasanya ni lagi ngeri..=='
result je belum dapat ag..pasni...masuk FLOOR..jawab call..
miss u HAPPY FAMILY CLASS...
(yg xbrape nk betul & suka bahan aku)


aku ada terbaca suatu artikel..jadi aku nak berkongsi sikit pasal ni..
mungkin dah agak CLICHE tapi..yang CLICHE tulah kita sentiasa dan selalu lupa ...kan?
lagi untuk wanita ni..yang solehah dan cantik2 belaka ni.. ^,^


ada suatu penyakit yang akan menimpa pada muslimah yang tidak bertudung atau berpakaian tetapi ketat macam balutan plastik ataupun telus...golongan ini akan mengalami pelbagai penyakit kanser di bahagian anggota tubuhnya yang terbukak dan yg dok pakai kertat2..

salah satu kansernya ialah kanser Milanoma..mula2 xd kesan..lama2 aka merebak..
(what!!! aku tak percaya!!)

tak percaya..ok..meh sni aku ceghita..

sebab utama penyakit ini sebab pakaian kertat-kertat yang dorang dok pakai especially perempuan kat bawah terik MATAHARI dalam waktu yang panjang selepas bertahun-tahun.sarung kaki nilon (legging kot) yang dorang pakai tak sedikit pun membantu dalam menjaga kaki mereka dari kanser. Majalah perubatan Britain buat undian pasla penyakit ini pastu dorang dapat tahu simptom2 nya mirip sangat2 dengan keadaan orang penderhaka (org kafir Arab) yang Rasulullah pernah cakap.
(Nauzubillah min zalik)

penyakit ni disbbkan sengatan matahari yang ada ultraviolet (bkn ultraman) dlm jngka masa yg panjang di setiap pakaian yang ketat, pakaian pantai (yg biasa dipakai orang2 kafir ketika di pantai dan berjemur kat sna). kadang penyakit ini kena kat seluruh tubuh dan antara gejala walnya ialah bulatan berwarna hitam agak lebar...

kadang bulatan kecil je, selalunya kat betis, kaki, mata, pastu merebak ke semua bahagian yang biasa dilihat, pertautan limpa (atas paha), menyerang darah dan terus menetap di hati pastu rosaklah..
(seriau masa aku menulis ni)...ia boleh gak serang janin dalam rahim ibu yang sedang mengandung. Orang yang ada ksner ini tak kan HIDUP LAMA!!!






emmm..now i can see HIKMAH agung anatomi tubuh manusia dalam perspektif Islam pasal perempuan Islam yg melanggar batas-batas syariat bahawamodel pakaian perempuan yang benar adala menutupi s tubuhnya..tak ketat..tak telus..kecuali wajah dan telapak tangan.

Rasulullah bersabda: "Para wanita yang berpakaian tetapi pada hakikatnya telanjang, lenggang lenggok, kepala mereka seperti punduk unta, mereka takkan masuk syurga dan tidak mencium semerbak harumnya (HR Abu Daud) rasulullah bersabda, "Tidak diterima solat wanita dewasa kecuali yang memakai khimar (tudung) (HR Ahmad, Abu Daud, Tirmidzi bn Majjah)
  


WORDOFTHEDAY:AURAT.JAGA.WANITA

diluar terlakarnya pelangi kasihNya..
disini masih mengharap gerimis RedhaNya..