Total Pageviews

Sunday 9 October 2011

09-1-2011 NOTA CINTA

SALAM DER...da beberapa tak jumpa ea..

hehe..aku p Program kepimpinan PRS IPT kebangsaan kat melaka..
selama 3 hari 2 malm..
prog yang bese..
but the important thing is..saya dapat kawan baru manyakkkk..:P

aku g sana dengan kesihatan yang masih teruk..aku pn xtau nape aku degil sangat nak p..
mngkn sbb banyak program UPRS aku da lepaskan..
program kat sna aku ingatka banyak ceramah..
first impression: mesti bosang weiii.
but xde pulak ceramah bagai tu..
sume slot tu dibuat melalui aktiviti dalam kumpulan..
oh ye, ade 13 buah IPT dlm prog kali ni...
dalam 100 orang gaklah..
anjuran PEKAMA International..
kirenye setiap slot depa nak bagi kite feel dan merasa keadaan tu..bukan sekadar dengaq je..

analogi:
antara kamu sume denga saya cakap "buah Durian itu sedap" dengan anda makan sendiri buah tu untuk tau kesedapannya..which 1 is better??
mestilah yang num 2 tu kan..ehhe

yup..feel it more from hearing..

terapkan diri empati sekali bukan simpati je..
empati is like..u feel also..dapat faham sesuatu dalam kedaan dri manusia..

dalam slot terakhir, ada buat PENGANTIN SEHARI.
dalam slot ni..kite kene wat sendiri pelamin dengan kerusi pengantin..
tapi satu kerusi je..
then setiap orang merasa untuk menjadi pengantin..
dalam pada itu..setiap ahli akan buat satu kad ucapan kepada sang pengantin ni...
kire semua akan dapat dalam 8 kad lah..tentng perasaan mereka, nilai baik dalam diri kita yang depa nampak..
kire aku kene gak buat untuk setiap orang..



this is adalah apa yang aku dapat:

FROM: IBNU SUFI (UTP)

BISMILLAH..
first of all just nak cakap yg akk ni baik sangat2, so open minded an banyak tolong sy morally.sy ade kak angkat mcm akk..suka sgt bila kita 1 grup..
jujur cakap..
* u r so baik..
* frendly..
* problem solver.
* good frend.
saya doakan agar ukhuwah kita xkan berakhir kat sni, akk addlah FB sy, n u can contact me everytime u want..i also doakan kita akan berjumpa nnti as a very successfull man..

(budak ni umoq 18 thun..)..


2. WAN ZAMYR ( UTP)

salam..watssup cik bibah.. overall..
bibah => CHILL ...CERIA!
* rajin tol bibah melayan kepala otak aku kan.n u r the first person kate aku 20 tahun..OMG..Tenkiuu...^_^..ahha..terharu dan rasa dihargai..y paling aku suka..ko xmudah terasa and high flexible..pepatah aku:

" biar langit bergempita. cik bibah kita paling ceria!~"

- xjadi lak..so  aku rasa ko best la..lek je..super like r wehh..
nnti doa selalu leps solat..
semoga berjaya dunia akhirat..ehhe..
gud luck!

(mamat ni pun 18 gak..tp die panggil aku bibah)..ehhahha..

3.  NADRAH ( POLITEKNIK UNGKU OMAR , PUO)

sernok dpt brkwn dengan akk..kkak ni sorg y frendly..
first tgk muka akak mcam kerek..tapi bila da kenai otak akak gila3..:p
akak pandai buat joke, ade jek beda y akk buat and tergelak..wish akak sucess dlm hidup ddnia dan akhirat..AMIN!!~

( minah ni umoq dlm 20..muke die sbiji mcm mmber aku time form6..hhe..)

4.  PUTRI (UTP)

perasaan saya..happy sangat .awak sgt frendly dan slumber sebab kite jenis penyegan sikit laa..suka sangat ada orang nak tengok kite..thats y we become frend en..en..sweet..
saye doakan agar ramai orang sokong awak dalam hidup yea..didoakan juga u'll get wat eva u want, rumah banglo, suami. yang baik..n most important kasih from allah..aww!~

(hahaha..die ni comel sangat3 tau..kecik je..n again comel, 18 tahun..)..

5. SYAIMA (USIM)

seronok sangat dpt kenl dengan bibah even kite baru kenal semalam..awk sorang y banyak idea dna mudah mesra denga orang sekeliling..teruskan ye..semoga awak dapat berjaya didunia dan akhirat..semoga dipanjangka umor selalu..keep in touch in fb ye!!~

(budak usim..garang skit..ehhe..:P.cantik)..

6. WANI ( USIM)

salam kenal dari wani..semoga perkenalan ni kekal hingga akhirnya.gembira sangat dapat kenal bibah..bagi wani bibah seorang yang sangat ceria..sangat komited pada kerja..selain itu ada ciri2 pemimpin... wani doakan semoag bibah berjaya dalam semua bidang.maaf salah dan silap..

"jaga diri, hiasi peribadi!~".

(pergh..first time ku denga aku de ciri2 pemimpin..hahah..umoq 21).

7. SABRINA (UMT)

Kpd sahabatku bibah..salam perkenalan ..saya sangat gembira kerana dapat mengenali awak dalam prog PRS ni..awak sorg gadis y bijak dan penuh bersemangat..semoga awak sentiasa berjaya di dunia dan akhirat..:)

(sweet sangat die ni..umo 24 tahun..)

8. AZRI (PUO)

salam..watssupp..1st sowie sebab tulisan tak lawa..gumbira dapat jumpa dengan anda..sis sorg yang talktative..have a great day n enjoy ur study...

(haha..mamat ni gile2 je..tapi susah sgt nak ssun ayat)..ahaha


OK2..THATS IT.
kenapa aku tulis ye..?sebabnya demi allah bukan untuk riak..tpi ni u bagi semngat pada dri aku sndri..
ag pun..lantaklah..ni kan blog aku..not u ..u n u..kan..ahha..
ustaz tu kata letaklah kat mana yang anda selesa..
sekurang2 nya ia akan jadi sedikit penawar bagi kepiluan semasa anda sedang down..
hihi..

OK..
REALLT GREAT TIME HAVING WIT THEM..
ALHAMDULILLAH..ALLAH BAGI AKU PLUANG..

MISS THEM ALREADY!~

WORDOFTHEDAY:PROG.NOTA.MISS

diluar terlakarnya pelangi redha-Nya..
disini masih mengharap gerimis kasih-Nya..

-bib slave of Allah_



No comments: