Total Pageviews

Tuesday 25 October 2011

25-10-2011 KELMARIN~

SALAMUN ALAIK..

haip2 u sume y mrindui saye dan yang sgt2 rndukan sye..
syukran kpd y mnnti entry saye..dan y trnanti2 entry saye,,
ahha..

rasa mcm dah ber-era aku xberblogging..walhal br 5 ari..
yelah..cth analogi: 
* umah korang xbersapu slma lima hari..haaa.. (hiperbola disana)...kan ke berdebu dan bersesawang..ahha..~

---------------------------------------

semalam aku dikejutkan dengan satu perkara..
sahabat aku seorang yang agak rapat telah ditinggalkan oleh orang yang disayanginya..
dengan keadaan yang tergantung..tbe2 trputus..
asalnya mreka mmg srius..dan xsilap aku dah rncg u berkhwin dlm ms due thun ni..
namun..Allah rencanakan ssuatu yang len buatnya..

malam tu menapak aku ke Kajai..jam 1.13am..
aku msh ingt..ditemani rumate yang sgt memahami...Terima kasih Shidah..:)

aku sgt3 rsaukan die sbnrnye...
xkisahlah kul brape..
aku ttp nak brjumpa dengannya..
petang tu ak duk blik die ..tlong bilas baju..
xsangka jd mcm ni..
spttnye aku duk blik die mlm tu..
ya Allah~ ssghnya hati aku xhenti mngis melihat airmatanya menangis..
aku tahan airmataku supaya tidak mnyedihkan dia..
:_(
aku sbnrnya sgt xsuka tgk shbt2 aku sdih...
aku rs brtanggung jwb u tenangkan mreka..
semalam sejujurnya aku mngatakan tenaga aku dah kosong..
tpi ak  rs tenaga aku boost up smula bile dengar die jd cmtu..
ya Allah..


NOTA BUAT SAHABAT AKU:

TQA..BERSABAR..
MUNGKIN IANYA KEDENGARAN "CLICHE" TAPI ITULAH KEBENARANNYA TQA..
TAK ADA YANG LEBIH INDAH DARIPADA SABAR..
IMAN TERBAHAGI TERBAHAGI KEPADA DUA, SEPARUH DALAM SABAR, DAN SEPARUH DALAM SYUKUR..
GOLONGAN YANG REDHA DAN BERTENANG DAN MENGHADAPI UJIAN ..GANJARAN UNTUK MEREKA ADALAH DIANGKAT DARJAT MEREKA..
AIRMATA KITA BERHARGA TQAH..JANGAN MENYIA-YIAKAN AIRMATA ..
APA YANG DI AMBIL OLEH ALLAH AKAN DIBERI SESUATU YANG LAIN JAUH SANGAT LEBIH BAIK DARI ASALNYA..
MASYAALLAH!!

KUATKAN HATI..TENANGKAN DIRI..
KAMI SEMUA ADA DISISI MU..:)
ALLAH ADA BERSAMAMU..

---------------------------------------------------



ok..ak hrus capai target aku..
ku harus buat demi Allah~
hari ini aku sangat lemah sbb beberapa kali menitiskan airmata sebab trngat beberapa perkara tentang keluarga aku..
rasa perit dan aku harus buat,..
:'(
smpai skang aku xdapat lelapkan mata..
aku sedang fikir psal  suma yang terjdi...
serius pedih..tapi mmg sukar nak lupa..
aku perlu jadikan ianya sebagai kekuatan aku,,

setiap kali aku menyebut 
: Ya Allah..tanamkan diriku kekuatann:
aku rasa menggigil setiap kali mengingatkannya!
masyaAllah.hanya Allah yang tahu..


maaflah posting aku nmpk skema mapan sgt..
tp tu y aku rasa...
ok..nak subuh da..
bai.

WORDOFTHEDAY:TQAH.TENANG.SKEMA


diluar terlakarnya pelangi redha-Nya..
disini masih mengharap gerimis kasih-Nya..
  

-bib slave of Allah-

No comments: