Monday, 3 October 2011

30-09-2011 ORANG TANAH??

SALAMUN ALAIK SEMUA..:))

again hai to all muslimin and muslimat...
peace upon to u guys..
May all of us showered by His blessings..:)

hahaha..msti korang pikiaq...
"awat minah nih..dah nak buang tebiat ke hapa??"
hehe,,biaq p lah..blog aku..:P

ok2..kite msuk agenda utama kita..(wah..mcm meetingan lak)..ahaha

cmni..
aku p beli topup kt satu kedai dalam UKM nih..
then...then..then.. (suspen lah sgt)..
haha..aku prhatikan akk tu stress je muka..mngkn sbb da lewat br ramai makhluk2 Allah ni dtg beli topup bagai ..(tak trasa..tak trasa..)

then..brg nye terjatuh..aku amikkan sbb dekat dgn kaki aku..
ok.no terima kasih at all.
yang mungkin telah menyentapkan die adalah aku lak ucap terima kasih pada dia..
lama dia pandang muka aku..aku senyum jelah..
then after aku bg number u ditopup kan...sblm aku ckp thanks ag die dah sebut terima kasih..:))))))
die pn tersenyum...
alhamdulillah..bukan aku menagih sgt thanks beliau2 ni..cuma kadang2 kala ada banyak kelebihan tentang ucapan TERIMA KASIH ni tau..

berebutlah ucap terima kasih..
tak kisahlah thanks ke...tq ke..trimas ke (mcm dlm lawak kampus)...shukran ke..nandri ke..t.k ke...
kan mcm2 jenis terima kasih yang korang dah cipta..guna jelah..
bukan kene bayar atau pun bayar denda..
sedap sikit org yang mndengarnya..
even u bnda kecik skali pun..
aku tak kata aku sllu ucap trma ksih..sbb aku ni mnusia gak pelupa..org y ucap dlu..entry nih u peringatan aku gak..kan..kan..kan..

ade beberapa persoklan:

KENAPA SUSAH SANGAT NAK BERTERIMA KASIH??
BERAPA KALI DALAM SEHARI KITA UCAP BENDALAH TUH..


ade yang ego u ucapkan kate2 tu..
walhal xde org nk mntak bayaran pun..
huhu..susahnya nak tafsir manusia-wi ni..eheh..

ucapan terima kasih ni bukannye tertakluk pada manusia je..
kepada Allah..kepada haiwan..kepada sape je lah kirenya..
tu pn salah satu ucapan kesyukuran kan..
bezanya..terima kasih dlm bhasa melayu..alhamdulillah dlm bhasa arab..
mksdnye dan nawaitu yang pntg..
kenapa perlu pertikaikan bnda yang xperlu dipertikaikan..
huhuhu..


xpelah..ape pun..cubalah, belajarlah serta ringan2kn mulut tu ucap terima kasih..
sejuk skit hati org y mndengar...walaupun org tu tgh marah ke..sdih ke..sedap ht die..
xdelah smpai rasa nak bagi kaki ke tangan kat pipi beliau2 tu..
dah tolong sepatah halal xckp ape2..:))


(emsem x incik maximus ni)..ahakz..


WORDOFTHEDAY:TERIMA.KASIH.SELALU.

diluar terlakarnya gerimis redha-Nya..
disini masih mengharap gerimis kasih-Nya...

-bib hamba Allah-


No comments: