Total Pageviews

Monday 14 November 2011

14-11-2011 19.45pm ART-TEST

SALAM...
pe khbr sang gedik dan sang gedik kuasa 2??
ape mksd aku??
jgn byk tnye..ak bukan kaunter prtanyaan...
:P




sedang aku menatapi langit Allah yang luas..
tbe2 brbnyi bnyi msej dpd nset aku yang xbrpa nak cnggih mcm keypad, ipad atau blueberry..
emm..aku ambil dan tgk dgn penuh penghrpan y xbblah bahagi..
kucing btol!~ 
ASYIK2 CELCOMOFFER!!
lau cmnilah..bek ak gne public phone je..


jangan-pandang-ku-mcm-lembu-tak-cukup-zat


ahha..
wehh...aku wat entry ni u sbgai pringatan u dri aku sndri ..yang xske again u can touch n BLAH dpd site ni..ehhe


SITUASI: DI SATU KAWASAN YANG KORANG NAK..DENGAN SHBT KORANG YANG KORANG KENAL DAN GAYA YANG KORANG RASA SESUAI... 
(ku bg kbbasan..ko hengat snang aku nk bg korg nyibuk kat blog aku..ehhe..xpe2..kasi can)




dialog yang xleh dikategorikan sbg dialog.. biol-log ok kot..

*CERITA INI BUKANLAH REKAAN SEMATA-MATA..YANG TERASA PADAN MUKA..TAPI WATAK AKU LETAK SAJA*








W:: salam..weii ..sorg jeke..


E :ko nampk ade skampung ke kat sebalah aku..


W : ala..jgn le marah..aku tnye je..


E:  ade aku ckp ko tgh mngis ke..


W; yelah2..weii..ko da siap essemen dr B tu?


E; lau da siap knpa..?


W; xde..tnye je...lau da siap nak mntak aja..


E; ko ingt aku profesor ke..


W; ko nikan ..


E; knpa dgn aku?


W; ko mrh kat aku ke ni...xpelah..ko tgh wtpe tu..


E; ko nmpk aku tgh basuh baju ke skang??


W;  xdelah..sje tnye..jum g makan..laparlah..


E; ade ke org mkn pas kenyang?


W; psl lprlah aku ajk ni..jum..

E;  ade aku kate nak ikut ke..?


W; xnak ikut xpelah..aku g sndri..huhu..


E; ade aku kisah...


*ms makan*..


E; apsal ko diam je ni..


W; Abih nak aku meraung2 smbil mkn??


*sentap*..ahahaha


kwn2..tolong jgn jwb soklan dgn soklan sgt lah kan..
sedih denga..xyah nk blgak..ehhe.. wpun dengan nada yg guro..
mngkn niat d ht nak bergurau..tp xsume org ade dlm mood yang BERGURAU spjg masa..
mngkn seseorg tgh serius..
bnda ni leh ledakkan kpd regangan silaturrahim..
lau aku..mmg jwpn cmtu sangap kaki kanan berserta tumbukan kedalam..
tapi..SABAR,,,


jgn ingt org y mnjwb ni ckup bijak dengan jwb cmni..
sbnrnye dia adalah insn y paling xde ht prut.
dpt jadi lowyer aku faham..tp jgn nak jd lowyar buruk sgt...ehhe..serius bruk..








perumpamaan saudara muslimin dalam cinta dan kasih sayang di antara mereka adalah seumpama satu tubuh. apabila satu anggota tubuh sakit maka mengakibatkan seluruh tubuh menjadi demam dan tidak boleh tidur. (hadis riwayat Muslim)


meh sni aku bg tips skit cmne nak carik shbt yang gile baik..ehhe.. (pesanan al-Qamah, shbt Rasulullah SAW)


 pilih shbt yg ske lindungi shbtnye...dia adalah hiasan diri kita dan jika kita dalam kekurangan nafkah, dia suka mencukupi keperluan..


 pilih lerr sorg shbt y bila kau hulurkan tangan utk bg jsa baik atau bantuanmu, dia suka terima dgn rasa trharu..kalau dia lihat kebaikan yg ada pd dirmu, dia suka menyebutnya..


 pilih sorg shbt yg kau hulurkan tgn u bg jasa baik o bantuan..ia suka menerima dgn rs trharu dan dianggap sgt brguna..dan jika ia tahu psl keburukanmu dia suka menutupinya..


 pilih..pilih..pilih!! ( gaya kat psar mlm jual bawang)..ahaha..pilih shbt y kalu kau minta ssuatu dpdnya, pasti ia mmberi, kalau kau diam, dia mula menyapamu dlu dan jika ade ssuatu kesukaran yang mnimpa dirimu..dia suka mmbantu dn meringankanmu serta menghburkanmu..


 plih shbt kalau kau berkata, ia suka mmbenarkan ucapan dan bukan sllu mmprcayainya saja. kalau kau mengemukakan ssuatu prsoklan yang brat dia suka mengusahakannya dan klu kau berselisih dengannya, dia suka mengalah utk kpentinganmu..








haa.kn mudah tu...ag ssah cr jodoh tau..
bukan ssh sbnrnye..
cuma nak xnak je..
kuantiti kawan tak pntg..kualiti tu y pntg..
aku pn xnak jadi shbt yang mnyakitkn ht shbt2 aku y len..
aku akn brusaha ..


yang pntg kita brshbt dlu dgn hati kita sblum bshbt dengan org len..


faham x??*buat2 fhm jelah..pnt nk trang*..


nak denga ayt ag power x??


ahaha..
ehem3..


seorang sahabat adalah yang dapat mendengarkan lagu di dalam hatimu dan akan menyanyikan semula tatkala kau lupa akan bait-baitnya...


masyaAllah!!    byglah betapa besarnya persahabatan itu!




rs mcm dr. hati lak..ahaha




WORDOFTHEDAY:SAHABAT.LOYAR.FOREVER

diluar terlakarnya pelangi redha-Nya..
disini masih mengharap gerimis kasih-Nya..



-bib slave of Allah-

No comments: