Friday, 25 November 2011

26-11-2011 1.29am KODOK KEMBUNG

salam..
peeeepsss...elllowwww..
pe habaq ...
lama tak hapdate rumah aku ni..
ehhe...
almaklumlaaa..sy kan bz..ahaha..*prasan dan overr*..






FEEIIWWTT..PERGGHH..AWEKS CUN BEB..KALAU AKU DPT NI..ISHHH...


delah bebudak yang tak g solat jumaat tp dgn hdung kembang kncupnye dok kemain jadi kelawar tgh hari usha makwe lalu lalang smbil gelak tak hengat dunia apatah ag akhirat..


"wallaweeei..artis ni korea si mata sepet ni gile cute..kawaaaaiiii...ala..die pakai sume bju nmpk lawa..jelsnyewww..."


sorg budak pmpuan mcm korang bace majalah korea..


manusi ni mmg pelikkan ..istilah cantik tu diertikan dgn byk bnda..kdg2 leh lak dibanidng dgn yang lain..kalau kat Iran, wanitanya obses dgn hdung mancung y dibedah..ade gak yang kate wanita gemuks ni cantekk..


xperlu de hdung y mncung mcm paruh seludang...wajah mcm aishwarya rai..ckup dgn berpakaian tp seolah2 bertelanjang dan mengenakan kain ela yang mcm2 kale tp nipis utk ttup kpala ..cntik ea..??


sorilahh..bukan nak perlekehkan kcntikan PLASTIK wanita ...


knapa de setengah org yang nk perlekehkan kcntikan sndri..padahal Allah Maha Adil..







saya tahu saya tidak cantik...tapi walaupun saya tak cantik..saye ttp de kelebihan..


krna sye xcntik..saya takkan jadi mangsa gangguan mcm korang   laki y rosak akhlaknya..


sbb sye xcntik saye dpt plihara dri saye dpd pndgn bnafsu laki yang xjg pndngan..


krna sy xcntik, sy slamat dpd mnjadi snjata iblis mncairkan iman laki..


krna saye xcntik ..sye xdpt ftnah dan cmburu dpd wanita-wanita len..


krna sye xcntik..sy tak harapkan pujian dpd mana2 laki dan wanita..


krana sy xcntik..akhirnya saya menemui insan yg ikhlas mncintai saya seadanya..


kerana saya tahu..saya tidak cantik pd pandangan manusia..maka saya akan berusaha agar kelihatan cantik pd Allah..kerana bukan kecantikan dunia yang sye kejar...tp kecanttikan akhirat nnti..
::))


husnuzzon lah dengan Allah..nescaya Dia bg y terbek buat kamu..
wanita di luar..


belajarlah ...jadikanlah sebutan Alhamdulillah sbg hobi dlm dri dan amalkan setiap hari..:))


____________------------------------________________


yennadeiiii...


ape pndpt anda..??


lau cntik tp xjaga akhlak pun tarak guna beb..
lau xcntik tp lagi xjg akhlak pn ag laaaaa...


aku pn xcntik..mcm lisa surihani..ehhe


(motiff gamba beliau dlm blog aku??)




tp Allah pasti de beri satu kelebihan pd aku dmana mata nafsu inginkan yang lbh baik dpd skang..
aku kena bersyukur atas ape jua yang berlaku dan dikurniakan pd aku..:)


*knapa lah aku sakit pala brterusan ni..da 3 ari..:'(..sakitnya masyaallah~




WORDOFTHEDAY:CANTIK.SYUKUR.INDAH

diluar terlakarnya pelangi redha-Nya...
disini masuh mengharap gerimis kasih-Nya..

-bib slave of Allah-

12 comments:

rumet 2011/2012 said...

tul 2... bersyukur krn tidak secantik mereka... (tp kmi rasa kmi cantik la, cmne nie)

TINTA GERIMIS said...

yennadeii...:P..
aahha...xpe..kalu cmtu..nmpk sgt kami pn cntik mcm shidah kan..kan..kan..:))

Anonymous said...

ala...
cntk ke x,xp2...
zai suke...
_dr. cinta_

wahahahhaa...

hambaALLAH said...

masalahnya, org yang perassan cantik mesti cakap...'ala bibah, ko post macam ni saje nak sedapkan ati, padahal dalam ati kenapa aku tak cantik macam org lain'..ni org y perasan cantik la cakap...peace...

TINTA GERIMIS said...

cik anony..euuwww...perlukah dr cnta..ahha

hamba ALLAH~ahhaa..ni perli ke ape ni..ahha

Anonymous said...

suda lame saye memerhatikan awak...
blog awak ni pun kawan saye yang syorkan...
awak ni memang ade ciri-ciri wanita idaman saye...
awak dah berpunye ke...
kalau belum...
saye nk merisik awak...

-secret admirer-

Anonymous said...

ramai manusia zaman moden ini sebuk mengejar kecantikan luaran sedangkan mereka tidak sedar yang mereka semakin jauh dari kecantikan hakiki...

_Dr.cinta_

TINTA GERIMIS said...

byknye anony dlm blog ni..sile tnggalkan name ea..:)

anony1..masyaallah..maaflah ye..sye org bese je..:))..

dr cinta~..betul..adakah kcntikan luaran smkin mndpt nilai y tnggi bbding kcntikan dlman ...

Anonymous said...

lumrah kehidupan...
manusia memang suke menilai dari luaran...
tanpa mereka sedari yang dalaman itu pun penting...

_Dr.cinta_

TINTA GERIMIS said...

hrp kita semua tdak trgolong dgn yang itu..:)) amin.

Anonymous said...

Amin..
awak ade facebook tak?


_Dr.cinta_

TINTA GERIMIS said...

maaf tiada..:))
ahhahaha