Sunday, 18 December 2011

18-12-2011 8.51pm Cicak Kerdil

AKU (A) ; SAHABAT (S).

A: assalamualaikum..
S: ............. (xde jwpn)

selang bberapa hari..

A: ali (bkn nme sbnar) ngelak dpd b ( nama aku) ke?
S: ali malu dgn b. ali mtak maaf.
A: ali..b nak bckap dengan ali..knpa perlu malu..b nak tau ape sbnrnye yang dah jd pd ali..tu sje...b bkn nak mrh ali pun..
S: entahlah b, ali xtau nak trangkan kat b..tp ali mnta maaf sgt3 dengan b..:(
A: ali..b msih b yang dlu..b amik brt psl ali..psl kwn2 b yang lain..ali knal kan b cmne ? ali duk salak sltan kan..b kat kmpus ni..nak jmpe shbt b sorg ni..
S: ye..ali tau dan kenal sgt b amik brt..bleh je tp ali malu sgt nak jmpe b sbb ali tau ali dh wat silap besar.
A: xperlu malu dgn b ali..kslpan ade jalannye..kbtulan b aade nak kua g amik angin sok..
S: free, tp segan gak coz xde duit nak kluar dgn b..
A: eh..jangan..xperlu blanje o kuarkan duit u b..b pn skdr nak  amik angin je..da alang2 leh jmpe sekali..b ingt nk g mid je..nak g tgk buku..
S: oh..emm..ok..kite jmpe kat kl sentral jelah cmtu..dekat skit utk b..bleh x?
A: aku..bleh je..kul brape free ek?
S: ali xkeje sok..then bile2 masa je leh jmpe..b..knapa b lame mnghilang, trus trang ali nk tnye b. b dah ade org len ke?
A: kite jmpe pas zuhur ek..b grak ghri dpd sni..b xmenghilang pun kemana...:) xpe..kite borak sok dgn panjang k..
S: tapi ali  xlayak skit pn utk b..ali xsebaik b..
A: haishh...jgn pk bukan2 le kawan..b pn prmpuan bese je...xpelah..ali brht lah..sok jelah kte jmpe..k?
S: ok..b pn rhtlah..emm..maaf buat kat b mcm2..
A: xpelah..its ok..:
S: ok..emm..*tp kenapa b masih lagi mnrima ali sdngkan b tau ape sbnrnye tntg ali ni?
A: sbb Allah dah prtemukan kita dpd mula sbgai shbt yang baik..byk bnda ssh snang kite hrungi bsama..ali msh ingt kan? sbb b xske ptuskan hbgan silaturrahim..
S: b tau x, ali xpenah dan xkan penah jmpe wanita sebaik b...t.kasih sbb trima ali seadanya dlm hdup b..tp adakah b msh mnrima ali dlm hdup b??
A: ali..b xnak ali ataupn b pening2 pk psl ni k.b sakit kpala skang ni..nnti borak ag k..
S: k..to ali nak tau salah ke..
A: bkn salah..tp lebih baik brsemuka dlm bnda cmni,.
S: ok..gudnite.

*aku bergerak ke ktm pagi tu..tapi dpt satu msj ..*

S: b kat mne..
A: br kat ktm ni..
S: maaf..ali xdpt jmpe b rini..sorry sgt3..ali msh malu.

aku xtau nak jwb ape..

smlm lpas aku balik dpd perak..aku terus bukak profile die..
sgt trkejut dn aku xleh mnerimanya..
aku xmrh tp aku saat tu aku sgt yakin bhw de sbb die brubah smpai thp tu..
aku xnak mengaibkannya disini...yang tahu xpelah..
tolonglah ya Allah...berikan aku satu jawapan..

tepat jam 5pm tadi..aku cuba juga untuk menelefonnya..
untuk 3 panggilan die tak angkat...
aku ingat nak brptus asa...
tp aku cuba u kali y trakhir..
die angkt..tp dgn sore yang semacm xnak berckp dgn aku..
tapi alhamdulillah die bckp juge dgn aku..

A; nape ali xmahu dtg pg td..
S; adik ali kene pkul dgn along (yang bg pnjam duit tu).
A; ya Allah...
S: (mnceritakan keadaan).
A: nape ali brubah smpai thp tu..
S: xdelah..b jagn rasa sbb b ali brubah..ali cme sje2 je..ali rs sendri dan xde sape nak kwn dgn ali..ali rs snyi..b pn snyap je dgn ali..ali de jmpe kwn2 tp sume yang songsang..tu y jadi cmni..
A: (rs bsalah) ali nak teruskan hdup dgn cmni ke? b tau ni bukan ali y b penah kenal dlu kan?mst de sbb nape jd cmni..
A: ali dah delete gmbr tu..ali masih normal..insyaallah mnggu depan ali jmpe b..
S:emmm...ok..insyaallah..jg dri..asalamualaikum..



aku masih rs bersalah...
aku dah pernah mnyatakan ape rs aku pd dia..
tapi..ya Allah..sshnye u die fahami..
die snggup buat byk bnda u menangi ht aku..
sambut besday aku scra surprise..berikan aku hadiah..tp aku rs xmahu lgsg mnerimanya...
kalau aku mnrimanya..seolah2 aku mnrima dia..

ya Allah..knapa dugaan tnpa bhnti padaku..
aku cuba untuk kuatkan hatiku..
dengan bantuan-Mu ya Allah..
aku mohon benih kekuatan untuk disemai dlm diriku...
aku perlu bantu dia,..
aku perlu bantu semampu yang mungkin...
yg psti aku xmmpu menrimanya dlm htiku kerna hatiku milik-Mu ya Allah~ 
:'(


------------------------------------------------


buat Putri Nur Humaira' yang amat kusayangi..
selamat hari lahir yang ke-4 buat kamu..
lala sgt menyayangi kamu mcm anak sendiri..
semoga Allah mmberikan kamu yang terbaik disamping ayah, ibu dan semua yang disayangi..
insyaallah..allah akan pertemukan kamu dgn ayahmu..
im truly deeply love u soo much dear honey..
nothing can pull apart  us i this world..
<3 hug for u dear..
:)




WORDOFTHEDAY:SAHABAT.MAAFKAN.AKU


diluar terlakarnya pelangi redha-Nya..
disini masih mengharap gerimis kasih-Nya..

*maaf entry ntah hape..not in the mud rite now*
(o_0)||

No comments: