Wednesday, 28 December 2011

28-12-2011 17.21pm MUNTAH daraAH

salam..
hai kpd yang prasan cntik sume?..guro je..sume cptaan Allah cantik dan hebat ..~
aku ni xsedar dri betul..nak exam pn still nak berblgging gak..ehhe..
bialah..nak bmanja2 ngan si comel blog aku ni..
alo busyukkk busyukkk tomey die mmuah... *mntak pnampar*
ok..ehem2..


nak sharing banyak rini..ehhe..




-------------------------------------
JENIS2 TUDUNG!! MARI2..SELONGGOK 2HENGGET~!


TUDUNG "MICKEY MOUSE"
~pemakaian tudung yg ttup bhgian rambut dan kepala je tapa mnutup kedua2 telinga. mungkin nak tnjuk subang Poh Kong die kot..ahha..pemakaian yang ag truk adalah bila tudung tu dililit sampai nampak leher...bajet cumel mcm minnie mouse kot..ahahhaha..watdehal~


TUDUNG BELIT/LILIT
~jenis tudung ni dilihat dah mnutup semua kepala trmasuk telinga yng brtndik dgn subang Poh Kong, tapi xdilabuhkan sampai ttup dada n lilit kat leher je..ish..xtrsekat ke mknn yang depa mkn tu??ssh nak telan woo..menutup dada tak dipenuhi sebab nak mnyangkan kurniaan yg tak diberikan pd kaum Adam ni..ehhe..euuw~


TUDUNG "SEE THROUGH"
~waahhh...sexy huh?? salah satu jenis tudung yang fofular n banyak kite dpt tgk kat mrata tmpt.. kain tudung nipis menampakkan leher n tinge walaupun dah ttup lengkap...lebih teruk ag kalau tak pakai anak tudung sebab mcm xde beza je mcm xpakai tudung..ahahha~


TUDUNG JAMBUL AYAM
~pemakaian jenis ini banyak dipromosikan dlm drama2 melyu yakni mnutup separuh rambut di bhgian belakang dgn mmbiarkan yang depannya tersembul kuar seperti jambul unta al-fadang fasir..ahaha..skang ni makin popolar dalam kalangan bini menteri..huhuh..barulah nampak classyyyy auuww...


TUDUNG 'SINGLET'
~tudung yang sempurna tapi hnye pakai lengan pndek mnyebabkan aurat lain2 phiasan yang spttnya dittup daripada menjadi tatapan umum.. xde kelonggaran HUKUM tntg penutupan aurat di kawasan awam hatta untuk bsuka skalipun.. =)..


TUDUNG SAJI
~hey..m not joking..ehhe..sekejap pakai sekejap tak..tudung atau selendang yg hanye mnjadi phiasan leher. Boleh lah kite tgk masa kenduri kematian ke,, g mahkamah syariah mntak cerai ke..ahhha ...selendang tu pn turun naik oleh si pemakai seolah-olah menjadikannya sperti tudung ikut situasi..ahha..ske2 kaki die je~


(ni nak msuk kategori ape lak)

"pada akhir umatku nanti akan ada wanita-wanita yang berpakaian namun (hakikatnya) telajang. Di atas kepala mereka seperti pundak unta. Kutuklah mereka kerana sebenrnya mereka adalah kaum wanita yang terkutuk." ( AT-Thabrani Al-Mujamusshaghir)

aku xfhm tul ape ssh sangat nak pakai tudung ikut syari'at..hengat cntik sgt ke pakai cmtu??
nak kate kurang didikan agama, punyelah byk blog, FB yang leh cite psl aurat ni..
byk alasan utk MENJAHILKAN diri sndri..
jgn salahkan sape2 kalau balasan dapat cash n carry..

sebenarnya bagi aku lagi labuh tudung muslimah tu..lagi cantik die sebenarnya..
aku yang pmpuan tgk pmpuan lain pakai tudung ckup syrat pun sjuk hati aku..
apatah ag kaum laki tgk korang pakai cmtu..mesti knpem jadi calon solehah bg dorang..kan??:)

"dan hendaknya mereka itu tidak menampak-nampakkan aurat dan perhiasannya kecuali terhadap suami atau ayahnya' (An-Nur:31)

dalam hadisnya yang diriwayatkan oleh Abu Hurairah, Rasulullah s.a.w bersabda:

"ada dua golongan dari ahli neraka yang belum pernah saya lihat keduanya itu: 1) Kaum yang membawa cambuk seperti ekor sapi yang mereka pakai buat memukul orang (penguasa yang kejam); 2) perempuan2 yang berpakaian tetapi telanjang, yang cenderung kepada perbuatan maksiat dan mencenderungkan orang lain kepada maksiat, rambutnya sebesar punuk unta. Mreka ini tidak akan boleh masuk syurga. serta tidak akan dpat bau syurga, padahal bau syurga itu tercium sejauh perjalanan demikian dan demikian. (Riwayat Muslim)


mungkin de yang xske pakai tudung sbb panas lah ape lah..
tapi ingat..azab neraka ag panas smpai xdpt dbayang oleh aqal..
=)

bukan nak takutkan, tapi nak INGATKAN..
de beza disana ye..
ingatkan diri sendiri dan sahabat2 juga..
so, agak2..xnak brubah ag??ehhe~ <3

WORDOFTHEDAY:AURAT.AGAMA.BERUBAH

diluar terlakarnya pelangi redha-Nya..
disini masih mengharap gerimis kasih-Nya..

(u_u)//


2 comments:

Anonymous said...

bagus2...
teruskan menulis sambil mengingatkan sesama manusia...
_zai@action kamen_
beam3

TINTA GERIMIS said...

alhamdulillah...insyaallah..:))...shukran ye..ehhe