Friday, 27 January 2012

28-01-2012 2.29pm DIPALU

assalamualaikum wbt..

allohaaa my dearies n paling pnting "spesel hi" to......................MYSELF.
*hei..jangan lupe appreciate urself*



adelah lame gile aku xhapdate kat sni..
mnenye nak sempat..
balik umah pn kejap je..
raya cina ke-2 dah terkedek2 naik ktm p ukm smula..
*first time setelah stahun xnek coach ladies..ahaha*

now, im in ukm, ade pkampungan kejohanan silat antarabangsa..
wohhaaa~
ak n mmber sorg ni berkelana tatkala member ber-hepi kat rumahh..
xpela..ade hikmah..
dulu aku naib pengarah protokol je..
kali ni bile jadi pengarah..mata aku terkulat-kulat gak..tapi..must do it guys..

ook lah..
skang ni aku bukok fb je ade je mmber aku upload gamba khwin..
adehh..ramainye dh khwin..alhamdulillah..
ade lak yg dh menimang chya mata yg prtama...wohha~
alhamdulillah..rezeki murah..

mak aku mulelah nak tnye soklan faberet beliau..

dan aku tgk kt fb makin rancak lak mmber yg bercintan ni..
yg over jgn cite la..
hei guys..its not about JELES ke HAPE..not at all!! because im hepi with my life now.. :)

cume feel annoying yg merasakan bhw dia je yg sedang dlamun cinta dlm planet yg bernama bumi ni..
over doo..kemonla..ak rasa bukan aku je rasa cmtuh..
umor korang bukan 13 14 thun...
ni sorg2 dah 21 ke atas dah..

"u, im so in love with u!!"
" b, miss u so muchh..muuuaahhxx"
" this is just for u sayam...<3"
(nak kene lempang 30km per hour?)

wakakakaak..mau tergelak tergulek2 aku..mcm2 bahasa skang ni..
rasa nak block je depa ni..tapi apakan daya..

dah2..mls mau celitaa...


1- JANGANLAH  kau membiarkan kemanisan bercinta dihirup sebelum engkau berkahwin dengan 'si dia'.

2- BERCINTALAH kau dengannya dengan sekadarnya, kelak mungkin 'si dia' mungkin bukan jodoh untukmu.

3- JIKA kau nak berbahagia seumur hidup, tahanlah dirimu untuk berbahagia sebelum kau berhak menjadi milik 'si dia'.

4- JIKA engkau menyintainya, binalah asas perkahwinan dengan tidak melanggar syariat-NYA.

5- KEBAHAGIAAN yang kau lihat sebelum berkahwin hanyalah palsu, yg hakikinya adalah selepas kau diijabkabulkan.

6- JIKALAU engkau inginkan pasangan hidupmu yang terbaik untukmu, maka engkaulah yang patut menjadi yang menjadi terbaik dahulu.

7- MEMBINA  keserasian sebelum berkahwin bukanlah dengan cara ber'dating', cukuplah sekadar engkau tahu apa yang kau perlu tahu.

8- BERCINTALAH untuk mencpai cinta-NYA.

9- JIKA engkau masih belum bercinta, tahanlah dirimu untuk bercinta sehingga yakin cinta tersebut membawamu ke gerbang perkahwinan.

10- JANGAN biarkan nafsumu dengan cinta yang tidak diterima disisi ALLAH, kelak ALLAH akan tarik kebahagiaan darimu atas keriakanmu.

11- INGAT!! cinta terindah adalah cinta pada ALLAH!!!!!!!!! tiada penghujungnya!

 
komen aku:

"dan janganlah kamu mendekati zina. Sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji dan suau jalan yang buruk"
( Surah Al-Israa:32)

Allah maha Mengetahui..
Allah dah turunkan ayat ni sbb iman manusia yg sememangnya lemah ni ada trun naiknya,,
mungkin arini iman setebal tembok batu..
tapi sok menjadi ag nipis..lebih nipis dpd kulit bawang..

udah2 le tu..
:P



WORDOFTHEDAY:CINTA.KUKUH.IMAN

diluar terlakarnya pelangi redha-Nya..
disini masih mengharap gerimis kasih-Nya.





No comments: