Total Pageviews

Wednesday 11 April 2012

11-04-2012 9.34pm TSUNAMI UTAMA

assalamualaikum wahai gadis-gadis yang comel bila tutup aurat dan lelaki yang nampak hebat bila menjaga pandangan... hewhewhew..


fiew...baru sampai UKM...adelah Komuter sangat penuh tadi dek kerna cuti umum..adehh..ladies coach pun jadik mix coach daa...
balik-balik tengok ada amaran tsunami..Allahu Rabbi...kepala terasa pening sebab terasa gegaran sedikit di bilik.


itu baru amaran Allah tu..belum kiamat sebenar..manusia akan berterbangan seperti kelkatu..





maknanya, yang bunuh diri yang lepas-lepas tu kira terlepas lah ye??
tak juga..
macam-macam cara nak bunuh diri kan..
minum racun tikus, gantung diri, terjun bangunan, cekik diri sendiri, melemaskan diri dengan gas, membakar diri (mcm amalan org india dulu dh.huhu)..dan amcam-macam lagilah..sekang ni mcam2 cara nak bunuh diri..
hantuk kepala kat dinding pn kire dah nak cuba bunuh diri dah mekk.


tapi orang ada macam-macam sebab nak tarik nyawa sendiri kan?
mungkin jugak nak testing badan tu kebal ke tak.. =p.. (ok.ngarut)





~ PUTUS CINTA
--- perghh..ni tak payah cakap lah..KB Mall menjadi saksi segala-galanya..bukan takat tu je..banyak ag tempat..apekah motif nye pun xtahu..putus cinta je pun..bukan putus nyawa..banyak kumbang/ bunga dalam dunia ni..kenapa perlu tarik nyawa sendiri??ade orang bagi lesen ajdi Tuhan ke??haihh..ni nak marah ni, *urutdada*..kalau aku jumpe aku lambai je kat dorang..


~MASALAH HUTANG
--- Along??hal ni aku tak boleh cakap apa sebab sir english aku sendiri amik langkah gantung diri sebab masalah along.. ==" 
sedih sebenarnya, sebab masalah ini dicarik sendiri, tapi masalah ini diakhiri dengan cabut nyawa sendiri. aduhaii..cubelah pnjam duit dengan angah ke, acik ke..haihh..





~  TEKANAN
--- haa..benda ni jangan amik remeh..mula-mula stress biasa je..pastu statlah..pasal tu bila stress jagan duk sorang2..syaitan suka nak ganggu waktu itu..tekanan ni boleh disebabkan oleh berbagai cara..sebab kehilangan orang tersayang, kemiskinan, trauma, diskriminasi dan banyak lagi..


~ CURIOSITY
---penah denga perkataan curiosity kills you??haha..nilah contoh paling tepat..pada asalnya nampak kelakar tapi isu ni serius..die nak tahu apa perasaan mati tu, nak tahu apa yang berlaku selepas mati..haa..memang rasa betul..


~ HILANGKAN RASA MALU
--- perghh...cara baru ni..maksud ayat ni adalah, dengan rejected by a man, atau kalah dalam sesuatu perkara die rasa aib yang teramat sehingga tak dapat menerima malu tersebut, so the best way is, SUICIDE!! *die ingat die samurai ke, nak bunuh diri kalau kalah*


~PENGANGGURAN
---xde keje, no money, no life, buat apa hidup...




-------------------------------------------------------------



ok lah sume tu just aku bagitahu je..tapi apa yang Allah cakap adalah..


"DAN JANGANLAH KAMU MEMBUNUH JIWA YANG DIHARAMKAN (DILINDUNGI) ALLAH, KECUALI DENGAN BENAR.." 
(Al-An'am :151)


(Shahih Muslim).. Dari Abu Hurairah ra, katanya Rasulullah SAW bersabda, "siapa yang bunuh diri dengan senjata tajam , maka senjata itu akan ditusuk-tusukkannya sendiri dengan tanganyya ke perutnya di neraka untuk selama-lamanya; dan siapa yang bunuh diri dengan racun, maka dia akan meminumnya pula sedikit demi sedikit nanti di neraka untuk selama-lamanya; dan siapa yang bunuh diri dengan menjatuhkan diri dari gunung, maka dia akan menjatuhkan dirinya pula nanti  (berulang-ulang) ke neraka, untuk selamanya.
*aku bace ni pn seram*


ni sikit je..banyak ag..kalau anda ke  LINK INI anda akan tahu semua agama sangat2 membenci amalan bunuh diri ni..bolehlah review2.. tapi bukan maksud aku nak samakan Islam dengan agama Yang lain..tidak sama sekali okeh..




aku pun tak faham kenapa nak jemput kematian..


manusia akhir zaman..




diluar terlakarnya pelangi redha-Nya..
disini masih mengharap gerimis kasih-Nya..

=============================


Allahu Rabbi, kuatkan aku untuk menghadapi tribulasi hidup dan mehnah jiwa ini..
=="

2 comments:

Anonymous said...

ok...
bunuh diri 1 hal...
membunuh pun 1 hal...
so,jauhkan diri dari bnde2 ni...

TINTA GERIMIS said...

insyaAllah..smoga kite semue terhindar dpd nya..