Thursday, 19 April 2012

20-04-2012 5.10am masalah PTPTN

assalamualaikum..


hai kepada wanita bakal menjadi isteri taat dan laki yang bakal menjadi suami soleh..
perghh..doa tuh,,, amin3..


adelah lama x hapdate..
banyak aje alasan..
tapi malas nak taip..


------------------------------



sedang jalan-jalan kat satu tempat..
ternampak seorang wanita ni..perghh..cantik doh..
jeles aku.. tapi msh dalam keadaan bersyukurlah..
badan solid..
kulit very the licin..
rambut mengurai..
kalerful..ade tujuh warna..mcm warna pelangi..
*ok.part tu aku tipu*


maksud aku memang cantiklaaaaa...
syok gile aku telatah die..comel...
lembut jew...


"baby, nak g makan x??"
aku terdengar balak die tanya..
sambil tersenyum manja dan memeluk lengan balaknya...


"NAKKKKK.."


hampir tersembur semula aiskrim MCD aku yang seringgit berperisa vanila..
tak adalah rasa nak gelak..


buat saat tu jelah..


saat selepas tu..
aku tepuk dahi!!


adelah suara JANTAN!!!
habis macho brooo wa cakap sama luuu..



(serius..wktu tu mmg rse cmni)


aku menyumpah diri aku sendiri...
bukan sebab apa...sebab aku boleh puji dia dalam hati!!!
baik aku pergi zoo negara...masuk area harimau kumbang... pergi masuk kandang die pastu puji dia..lagi berbaloi rasanya..


sejak dari itu..aku dengan penuh riak berjanji pada diri sendiri..
takkan suke2 hati puji minah gitu..
baik aku puji muslimah ke...burung ke..memuji ciptaan Allah..
adehh...


dah balik umah pun aku masih tak puas hati..
aku masih terngiang-ngiang di mata dan terbayang-bayang di telinga suara tu..
*err..peribahasa aku???*




-------------------------------------------



aduhai..
bila terbayang.
rasa kalau gelak tak sampai hati..
tapi..
KALAU TAK GELAK RASA TAK PATUT!!!


bukan..Allah da berikan satu ciptaan cukup hebat bagi manusia..
ape jadahnya  entah nak tukar jantina..
bila bayang rasa ngilu dan ngeri sangat.


ada ramai lagi yang tidak dapat mendapat kehidupan sempurna..
kenapa perlu membuang ciptaan Allah dan ganti dengan keinginan diri?
sejak bila diberi mandat jadi Tuhan untuk ubah kejadian Allah??
kau muncul dengan sendirinya ke??


mungkin orang tu banyak alasan untuk tukar jantina..
ahhh...!!
aku takkan sesekali terima alasannya tu..
alasan tak masuk aqal!!
tak waras...
mungkin ayat aku seperti orang emo..ye...aku akui...bab ni aku takkan redha..


aku geram ..tapi lebih banyak sedihnya..melihat benda ni semakin banyak berlaku..
menjadi kejutan yang teramat..





kalau semua orang yang ada masalah cinta, terus tukar jantina sebab xdpt apa yang die nak..??
apekahh??
kalau macam tu, mustahillah nak jumpe orang yang NORMAL kan??? jadi ramai kawan aku bukan pompuan lahhhh???

nauzubillah..


nak amik keputusan bukan sekadar memikirkan kesan sekarang..tetapi akan datang juga..


kau ingat kau senang hati kesana kemari dengan badan wanita..
yang wanita dengan badan lelaki...
mungkin kau senang sekarang..tapi di alam lain nanti??
nak tahu jawapannya??


DPD Ibnu Abbad r.a bahawa maksudnya:
"Rasulullah melaknat kaum lelaki yang menyerupai atau berlagak seperti wanita dan kaum wanita yang menyerupai atau berlagak seperti lelaki.."
(Riwayat al-Bukhari)


sebab Allah dah bagitahu yang :
Allah mencipta manusia dengan sebaik-baik kejadian berbanding dengan mahkluk yang lain.Firman Allah yang bermaksud: 
"sesungguhnya Kami ciptakan manusia dengan sebaik-baik bentuk". 
(Surah at-Tiin: 4)


allahuakbar..


kalau Allah sendiri dah beritahu macam tu..kau sape nak pertikaikannya??
kembalilah kepada landasan sebenar...
selagi nyawa xsampai halkum..
selagi matahari belum terbit dari barat...
masih ada masa..
pintu taubat masih terbuka..
!!!


p/s: kite yang lain jangan sibuk mengutuk insan-insan yang kecelaruan identiti ni..sebagai Muslim..menjadi tanggungjawab penting untuk membantu dan membawa semula mereka yang agak silap jalan..ke jalan yang benar..
bimbinglah tangan mereka...tunjukkan mereka jalan yang indah...
jangan hanya meyebut kita muslim..tapi tidak menunjukkan kita ni muslim!!





sanggup nak ganti pnduduk kaum nabi nuh macam dulu?????
azab weh..azab!!!


WORDOFTHEDAY:DOSA.BESAR.JANTINA

diluar terlakarnya pelangi redha-Nya..
disini masih mengharap gerimis kasih-Nya...





3 comments:

Anonymous said...

mengapa perlu mengubah ciptaan...
sedangkan sudah sebaik2 ciptaan...

TINTA GERIMIS said...

Allah pencipta terbaik..namun masih ada yang tidak reti bersyukur.. =="

TINTA GERIMIS said...

Allah pencipta terbaik..namun masih ada yang tidak reti bersyukur.. =="