Wednesday, 2 May 2012

03-05-012 Bersih 3.0 diri

assalamualaikum
kepada semua yang sangat merindukan saya..
oh nooo..ramainye hantar private message ..
oh peleesss,, ai rimas lah nak baca semuanya...
*moodprasanwalhaltakadasatumesejpun*


==========================


eh, eh...
hari ini aku nampak Cik Senteng pakai skirt...kali ni labuh gak lah berbanding yang lepas-lepas...
tapi..aku ternampak satu benda yang tak patut di nampak oleh orang lain..
kain Cik Senteng tu ada lubang...betul-betul kat betis...
terkoyak gamaknya..
al fi kulli maklum..tak biasa pakai labuh kot..tapi tak apalah..
aku pun pergila secara dekat nak bagitahu..dengan niat takut orang lain nampak aurat die..nanti ada yang gelakkan pulak..


"Cik Senteng, kain cik senteng cantiklah tapikan..ada yang xkene dengan kain cik".


"eh, eh, ape jadah ko amik tau psal kain aku, aku pakai kain ke, tak pakai kain ke, ko jaga kain ko sendiri ..jangan sibuk nak jaga kain orang.."


"tapi cik Senteng...."


"arghhh...dah2..malas aku nak dengar..dasar busy body"..


cik Senteng pun berjalan terkedek-kedek dengan penuh  bangga beserta dgn "lopak" skirtnye...





----------------------------------------------------

Situasi 2


Kak Anonymous (Jiran Cik Senteng selama 3.4 tahun ),
 " Senteng, lewat balik semalam? =)"


Cik Senteng memberikan jelingan manja kepada jirannya tu..


haishh..busy body betullah kak Anonymous ni..suka kaki akulah nak balik lewat ke, cepat ke, tak balik langsung ke, ape kesebuknya die ni..jeles lettew..!





-------------------------------------------------------


amboi, kemainnya cik Senteng ni..
entah-entah kak Anonymous tu saje nak carik tajuk perbualan..
kepekaan kak Anonymous ni sangat membantu tau sebenarnya, yelah, kot2 Cik senteng binti Tok Singkat ni jadi ape2..
Kak nilah yg first suspek akan disoal polis..kirenye kak Anony ni mcm security guard yang tahu ape yang terjadi...


bila ditanya soalan macam tu, sepatutnya bukan naik hangin, tapi...
" ya kak anony, banyak sangat kerja tadi....tu yg terpaksa balik lewat tu"..
dengan senyuman..
perghh..meruntun qalbu wa cakap sama lu...


lainlah kalau Kak Anony tu tanye cenggini..


" ewah, Jantan mana hantar ko balik tadi Senteng???"
*ok.tu.melampau.*


hahaha..tu sekadar situasi je, mungkin ada banyak lagi contoh,
nama pun aku terpaksa amik camtu supaya tak ada yang terasa,,,
kalau ada padan muka kot..


ya aku akui..mungkin ada sesetengah jiran/ sahabat yang suka memburukkan orang lain..
tapi kan..apaaaaalah salahnya kita pertimbangkan dahulu sebelum buat keputusan...
Allah dah bagi akal tu proses dulu la...
husnuzon...


belajar lah untuk membezakan antara CARE dengan BUSYBODY..lain tu..
kurangkan prasangka, think positive..
sebab anda pun akan berada dalam situasi ni satu hr nanti...
mungkin dalam keadaan dan masa yang berlainan..
tapi tak mustahil kan??


=)



(rumah pun bertegur)


Firman Allah: 
Sebenarnya orang-orang yang beriman itu adalah bersaudara, maka damaikanlah di antara dua saudara kamu (yang bertelagah) itu, dan bertawakallah kepada Allah supaya kamu beroleh rahmat 
(Surah al-Hujuurat :10)


Sabda Nabi Muhammad SAW: 
Seorang Mukmin bagi mukmin yang lain ibarat satu bangunan yang saling menguatkan antara satu dengan yang lainnya. Kemudian Rasulullah mengenggam jari-jemarinya
(hadis riwayat Bukhari & Muslim)


dah jelas terang benderang bak spotlite dah tu..
Al-Quran dan As-Sunnah sendiri sangat menggalakkan persaudaraan dan silaturaahim..
jangan cakap aku tak ingatkan kat akhirat t..
ehhehe..







WORDOFTHEDAY:BERBAIK.SANGKA.SENTENG

diluar terlakarnya pelangi redhaNya..
disini masih mengharap gerimis kasihNya..

2 comments:

Anonymous said...

cik senteng mmg suke fesyen kaen koyak...hahahahha

TINTA GERIMIS said...

hehe...kan?
harap cik senteng akan berubah.