Monday, 18 June 2012

18 Jun 2012 9.18pm Jam Pecah Lima

18 Jun 2012 satu detik  yang menggerunkan sepanjang pembelajaran aku selama 3 tahun di UKM...perkataan VIVA amat digeruni semua pelajar ANSOS..semua kerumitan, kepayahan, dan kebizian aku menyediakan bahan untuk tesis berakhir dengan viva ni..
alhamdulillah..
walaupun aku  orang terawal untuk viva dan ianya serba sedikit buat aku gemuruh..
aku dapat hadapi dengan yakin..
penyelia aku minta aku edit sedikit dan terus jilid...alhamdulillah...=))
selamat maju jaya untuk sahabat-sahabat ansos terutamanya izzat, ezuan dan atiqah.. =))


1 jam 15minit yang takkan aku lupakan sampai bila-bila..
dan sekarang..sakit kepala menyerang...
penangan viva ni..
Allahu Allah..
sudahlah hati ni merindukan ayah..
hari ini sangat memenatkan otak..=(


18 Jun 2012..

dah lima tahun rupanya..
tapi rasa macam baru sahaja berlaku..
kalau ayah aku masih ada..
mesti aku masih macam dulu..
sampai mesin ATM pun tak tahu nak guna..


kelmarin mak ungkit semula pasal rentetan kisah aku di JPN...
sukar juga ye..
tapi bila fikir semula selepas selesai..
Allah...leganya..dan rasa terharu sebab Allah beri peluang kepadaku..


'kenapa selalu sangat sebut pasal arwah ni??" tanya jiran aku..
ekk..
mungkin semenjak tiga menjak ni aku sering sangat sebut arwah suka macam ini..arwah suka buat ini..arwah tak suka macam tu...
aku xsedar pun sebenarnya..
bila orang tegur baru terperasan...


rindu tak rindu..
ayah dah pergi..
kenangan tak kenangan..
hanya doa mampu di utus..
aku nak sangat ayah ada masa aku konvo nanti...
sebab dia yang paksa aku masuk form6..
kalau tak...mesti aku xsmpai tahap ni..


90% aku masuk U not for myself..
tetapi untuk mereka..untuk Allah..
dalam fikiran hanya ada dua ...


dulu..kalau aku nak pergi jungle trekking...
mesti ayah galakkan...
mak pulak..konpem xbagi..sebab takut anaknya hilang dalam hutan.. :P
tapi ayah lain..dia suka aku buat perkara riadah...join pengakap..
masuk hutan..
pergi kem luar..
aktiviti lsak..
tapi kalau aku nak pergi rombongan biasa...dia tak galakkan pulak..
ayah nak ajar aku hidup dengan cabaran kot..dan sekarang aku sangat merindukan nak buat semua tu...
bersilat, berkawad, naik gunung, macam2 lagi!


dulu aku tak sedar langsung..


haih..nak cerita banyak..
tapi...
tulah...
rindu ni kadang tak tertanggung..
tapi Allah ada sentiasa dengan aku..
Yang Maha Hidup..
=))
aku cukup bersyukur..
walaupun perasaan nak peluk ayah sangat membuak-buak dalam diri ni..
tapi apa boleh buat??
hati ni selalu cemburu bila tengok anak-anak dengan ayah..
tapi..
sekali lagi Allah Maha Mengetahui apa yang tersirat dan tersurat..
senyum sahajalah..


kawan-kawan..selagi ada ayah dan ibu...hargai mereka..
kalau tak..nanti jadi macam aku..=((


ucapan fathers day yang pertama dan terakhir aku...ayah dah tiada...
sungguh hati ini sakit bila dengar ucapan hari ayah..;(


selamat hari ayah...abi sayang ayah...
semoga ayah tenang disana...jangan lupa doakan abi...abi tahu ayah mesti ada kat dewan DECTAR nanti tengok anak ayah ni konvo...
abi dapat rasakan...=_)
jangan nyorok tau nanti...


cayang ayah sehingga kesyurga...i love you papa, walid, ayah, abah...
mak pun rindu sangat kat ayah.. :_P







entri no overdose emo..
maaf...
mungkin perasaan xstabil..
=)


senyuman diluar tidak menggambarkan perasaan dalaman seseorang~


WORDOFTHEDAY:SELAMAT.HARI.AYAH

diluar terlakarnya pelangi kasih-Nya..
disini masih mengharapkan gerimis redha-Nya..







2 comments:

Anonymous said...

dear my friend, setiap yang hidup pasti akan merasai mati. bersabarlah dengan dugaan yang mendatang. tak perlu tangisi mereka yang 'pergi'.aku juga pernah merasainya.luahkan lah kerinduan itu pada Penciptamu.dengan itu pasti diri terasa lebih kuat dan tabah.meluahkan disini membuatkan kau sering sedih kerana ketenangan hanya diperolehi setelah kau redha dengan ketentuanNya.

TINTA GERIMIS said...

syukran shabat...insyaAllah..
aku redha...namun rindu..=')
tak pernah melupakannya walau sehari..