Total Pageviews

Thursday, 3 November 2011

04-11-2011 9.04AM.. 44KALI

SALAM..


ak ingin smbuh sprti biasa..


aku ingin ketemu dengan sinar driku..


aku perlu sembuh demi ibuku..


aku perlu sembuh demi adikku..


tuhan..aku juga berhak bahagia..
(=_=,,)


Kau lbh mngetahui apa yg brlku dlm hidupku..


kerana Kau y mngaturnya..


Kau tahu solusi yg terbaik buat hmba-Nya..


:)


mak..


banyak b nak gtau pd mak..


tp..


(~_~,,)


hrp ada pluang u aku mnjadi ank y solehah!..


(~_~,,)


*need positive booster;  negative neutralizer*


WORDOFTHEDAY:DOWN.DOWNED.DOWNY?


diluar terlakarnya pelangi redha-Nya..
disini masih mengharap gerimis kasih-Nya..


-bib slave of Allah-

Wednesday, 2 November 2011

03-11-2011 3.06 am.. ROCK CARPARK..

hahaha..salamun alaik..semueeee...
*rasa mcm nak tukar profil pic Fb lak*..ahaha
(tbe2..xde kaitan)..


apa habaq wehh...perghh...
sume semakin cantik nampaknye..tahniahh...
hehhe

aku br je balik dpd blik shbt aku..tolong beliau mngemas ..beliau bakal ke New Zealand ari jumaat selama 10 hari...
dgn sorg ag shbt baik aku Afiq..tp xdpt r nak tolong kemaskan (xkanlah aku nak ek asrama die lak..ahha)..ahaha..:P

*terima kasih gantikan aku soleh*..


oit Sholehah dan Afiq..jgn lupe belikan ole2 tau..insyaallah lau ade rezki aku akan teman korang smpai lapangan terbang..:)..
aku sygkan korang berdua..


*bawak balik sekor lembu leh?ehhe
xyah beli susu dah..ahha*




-----------------------------------------------------

sedang semalam aku berperit hati..aku trgerak ht nak wat entry nihh...

KENAPA AKU DIUJI??


surah Al-Ankabut ayat 2-3



apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan (saja) mengatakan: "Kami telah beriman," sedang mereka tidak diuji lagi?
dan sesungguhnya Kami telah menguji orang-orang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta.



KENAPA AKU TIDAK MENDAPATKAN APA YANG AKU IDAM-IDAMKAN?

Surah Al-Baqarah ayat 216.


Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu padahal ianya amat buruk bagimu; Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui.

KENAPA UJIAN SEBERAT INI?

  • Surah Al-Baqarah ayat 286
Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya.




RASA FRUST?

  • Surah Al-Imran ayat 139
Janganlah kamu bersikap lemah dan janganlah kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi darjatnya, jika kamu orang-orang yang beriman.


BAGAIMANA AKU HARUS MENGHADAPINYA?

  • Surah Al-Imran ayat 200
Hai orang2 yang beriman, bersabarlah kamu dan kuatkanlah kesabaranmu dan tetaplah bersiap siaga (di perbatasan negerimu) dan bertaqwalh kepada Allah supaya kamu beruntung.

  • Surah Al-Baqarah ayat 45
Jadikanlah sabar dan solat sebagai penolongmu. Dan sesungguhnya yang demikian itu sungguh berat, kecuali bagi orang2 yang khusyu'.




APA YANG AKU DAPAT DARI SEMUA INI??
  • Surah At-Taubah ayat 111
Sesungguhnya Allah telah membeli orang2 mu'min, diri  dan harta mereka dengan memberikan syurga untuk mereka.




KEPADA SIAPA AKU BERHARAP?
  • surah At-Taubah ayat 129
Cukuplah Allah bagiku, tiada ada yang lain selain Dia. Hanya pada-Nya aku bertawakal.


AKU TIDAK DAPAT BERTAHAN LAGI!!!!

  • Surah Yusuf ayat 87
Dan jangan kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya tidak berputus asa dari rahmat Allah, melainkan kaum yang kafir..



---------------------------------

wau..hebat..!
semua persoklan yang dijawab direct beb..
aku terpana sekejap..

masa menaip ni pun aku rasa terkena sebab aku pernah pertikaikan benda2 ni tatkala "benda2" tu berlaku dlm hidup aku..

serius rasa down gile2 ..macam katak hitam jalan terbalik dibalut plastik hitam dicampak dalam gua kelam..
aku tak tipu..
tapi jawapan ni dah jelas terang benderang menunjukkan walaupun kite brseorangan padahal tak punn..
sape kate??

allah dekat dengan kite sbnrnye...
kenapa kita tak pernah perasan sebenarnya???
sebab emosi kalahkan kewarasan..
sebab emosi kalahkan keimanan..
sebab emosi kalahkan kekuatan..

kenapa sibuk persoalkan apa yang berlaku..?

kenapa tidak cari jawapan terhadap apa yang berlaku??

hey guys..Allah Always With Us..

maaf..entry skema sagt..hati celaru skang ni*..


WORDOFTHEDAY:NZ.SURAH.CELARU

diluar terlakarnya pelangi redha-Nya..
disini masih mengharap gerimis kasih-Nya..

-bib slave of Allah-





Monday, 31 October 2011

01-11-2011 KAPAL SELAM.

salam..haip2 sume..:)

apa khabar anda di kala subuh yang bakal menyingsing dalam 2 jam lagi..ehhe

semoga diri anda semakin gembira ..ehhahha..

ada yang menjadi semakin comel mcm saye?ahhha..

pelbagai's respon ak dpt u post aku y lpas..kamon..
just entry lahh..sekadar renungan bersama...

kali ni nak ceghite pasal mcm mana nak pecah masuk umah jiran anda...

serius ni weh *sambil kerut dahi*..
'apa pasai sume talak mahu percaya..aiiiyaakk..

serius ni wehhh...

mcm ni..mudah je...mule2...
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
jap ea...
..
..
..
..
..
err..
..
..
..
..
..
..
..
rr...sambung mnggu depan leh??
..
..
..
..
..
..
..
..
..
ahhahaha!! gotcha!! ape daaaa..

aku cume nak cite psal kenapa wnita suke nangis..
msti ade yang ckp pmpuan ni lemah gilllerr... 
ade yang fikir perempuan ni saje nak carik phatian...
perempuan ni aset die skit2 nak ngade nak nangis..adakah ianya taktik godaan alaf baru??

heyyy!!! broo...ko hengat kaum hawa ni xde kroje suke2 mau nangis kaa?
ingat senang ka mau kuarkan airmata?
ingat best ke kuarkan tenaga menangis...

haaa..hambik  ni!




ketika wanita menangis, 
bukan bererti dia mengeluarkan senjata terampunya,
melainkan dia mengeluarkan senjata terakhirnya..

ketika wanita menangis,
bukan bererti dia tidak berusaha menahannya..
melainkan kerana pertahanannya sudah tidak mampu lagi membendung air mata..

ketika wanita menangis..
bukan kerana dia ingin terlihat lemah..
melainkan kerana dia tak sanggup berpura-pura kuat...

ketika wanita menangis..
bukan bererti dia ingin mencari perhatian,
melainkan kerana apa yang dia perhatikan telah mengabaikannya...



ketika wanita menangis.. 
bukan bererti dia mengharapkan belas kasihan..
melainkan kerana dia sedang mengasihani diri sendiri..

ketika wanita menangis..
bukan bererti dia ingin membuat sesuatu yang dia tangisi rasa bersalah..
melainkan kerana dia tidak tahu apa yang membuat keadaan jadi demikian..

ketika wanita menangis..
bukan bererti dia ingin memancing kepedulian semua orang terhadapnya..
melainkan justeru dia tahu, tidak akan ada orang yang peduli..

ketika wanita menangis..
jangan engkau menganggapnya wanita lemah ataupun tukang cari perhatian..
kerana engkau juga yang menyebabkan air mata itu mengalir di pipinya...



*tatkala ini airmata aku tidak berhenti mengalirkan airmata*..
* mengapa aku tidak tahu*
*apa yang berlaku tak perlu sebab..tapi semua yang berlaku ada hikmah*
*ya Allah..sembuhkanlah titisan airmata ini*

airmata ni sebenaqnya satu proses untuk mendapatkan kekuatan baru..
jangan jadikan airmata ni sebagai pe-neruk keadaan..
tingkatkan kekuatan anda k!!

*selepas kesat airmata dngan hingus yang meleleh*..ahha


xpe2..
tibe2 aku rasa mcm nak main bowling eventhough aku xbrpa mahir dan masih thp amatur..
sebab bile aku hayun je bola tu mcm aku lpaskan sume tekanan aku kat landasan tuu..
kadang2 aku mmg ratu longkang yang hebat!! ko mampu??ahhha
xdulik r..at least aku tolong bersihkan longkang2 bowling tuu..
*murninye niat aku*

hahahaha..sape mau main angkat lappy anda!!!!



WORDOFTHEDAY:AIRMATA.HINGUS.BOWLING.

diluar terlakarnya perlangi redha-Nya..
disini masih mengharap gerimis kasih-Nya..

-bib slave of Allah-

Sunday, 30 October 2011

30-1-2011 BANTAL BsuK...

salam...
slmt petang sume yang cute miut mcm saye..(aku lbh skit r)..ahha..
ade sape2 kat sni hri lahirnye arini??
aku ucapkn sanah helwah k..
ade sape2 putus cnta arini..?
alolololo...xpe..mngkn ade hkmah disebalik semua ni...ade bgsnye posting ni korg x..?kot..ehhhe
ok..sit back..bukalah lagu "tuhan beri aku cinta " by ayusitha..
dengan fokusnye.bace ni...ahha (mcm nak bg kaunseling lak rsenyee)..




bila menyebut pasal cinta..
leh dikatakan hmpir majoriti tak kire lah adam atau hawa akan fkir gender sebaliknya dan tersenyum 2cm kiri dan kanan..
apatah lagi dikatakan tentang hangat bercinta...
yang putus cnta xpelah...

skang budak drjah 6 pun dah ade dan kenal istilah "makwe, pakwe, balak, awek, marka"..
apatah lagi remaja yang memmang berdarah panas dan usianya yang melayakkan mereka berkahwin..
(20-30tahun)
kalau g mane2 skang...kiri kanan kite dpt lihat psgan yang hot (kononnya) berpegangan tangan (mngkn lebih)..
ye lah..kan bercinta...tu kan TANDA bercinta..
setujukah anda kalau saye katakan sesungguhnya bercinta selepas kahwin adalah ni'mat sebenarnya???
(tbe2 aku nmpk muke korang brubah)

mungkin sesetengah, atau hampir keseluruhan yang tidak setuju dengan stetment ini..
yelah..ini adalah jwpan yang bakal dan ade sstghnye aku trima:

" ello minah..takkan nak kawen dengan laki yang xdikenali..hishh...takutlah.."

" u ni kan..kampung betullah..mne de org nak brcinta pas kwen..x bes lgsg.."

" ee..xbesnye..xdpt larh nak kua datin datin ni...nnti busan aww"..

" sy bukan xsetuju dengan bcnta selepas kawen ni..cme sy nak kenal ht budi die dan kenal ag lama ag bgus".

" eh..cinta dlu lah br best..dapat pegang2..dpt jeleskan kwn2 kittew..ngeee~"

dan mungkin banyak ag jwpan yang aku xdpt nak pikir..

psangan yang blumade ape2 ikatan tapi bercinta bagai nak rak...
"sayang...u buat ape tu.."
"dah makan"..
" i love you so much".
i rindu sgt kat baby..
" takleh hdup tanpa u..wee~"

meme lah yang mndengarnya rasa mcm ade butterflies y brterbangan tnggi di awan biru dengan angin sepoi2 bahasa bagaikan dunia milik kau...
tapi..jangan sampai kilat menyambar tatkala butterfly tu tengah terbang..wlau langit cerah tp xselalunye indah..

bercinta selepas kahwin xbermaksud korg perlu berkahwin dengan laki yang lalu- lalang kat shopping mall tetibe...
salah teori tuuuu weeehh..

ade cara2nye...
tapi aku xnak bncangkan skang..
kan indah dapat berpegng2 selepas kahwin..
p lah shopping mall ke tengok wayang ke..
lau org marah pun korang leh jwb dengan brni..
tapi jgn lak over..ehhe..

second is..lau sebut i love u..mesti rasa indah sangat3..masyaAllah!!
rasa nak sebut stiap masa..
bila sang suami balik umah dlm keadaan penat..si isteri datang menyambut di muka pintu sambil mencium tgn sang suami..
dan kemudian mengurut leher si suami..
bukankah sangat indah??
berbanding telah beribu kali ucapkan i love u sbelum kahwin...pas kahwin nak ucap ape??dah hbis sentuh ms brcinta, 
pasti anda rasa telah bosan kan?
(jangan nafikan)

masa bcinta siap minta izin wpun nak ke tandas..
kalau si lelaki tak bg keizinan..korang xg lah??? What dehal..
kalau laki xbg izin ke masjid..?sanggup x g??

bukan nak salahkan lelaki..tapi kdg kala wanita pun sama je..
:jgn rapat dengan pmpuan lain lah.. jangan itu..jangan ini bla..bla :..

hmm..bile rasa cinta mengaburi mata..mata hati jadi gelap..kan?

tau x masa kite bcinta tulah syaitan tu tggu saat sambil brtepuk tangan sbb die bakal bjaya menambahkan AHLI KELAB NERAKA NYA?
welcome to the club guys!!!hehhe

muslimin dan muslimah..
manusia punya nafsu..manusia juga punya hati yang boleh dikawal..

nafsu sungguh menipu..syaitan amat jahat..
di akhir zaman ini ramao orang berkahwin..
berkenal-kenalan dan bercinta-cintaan lebih dahulu..
sebelum berkahwin..diwaktu bercinta...
semuanya indah -indah belaka..
tidak ada yang susah, tidak ada masalah...
semuanya baik walaupu jelek..
sekalipu menyusahkan tapi sanggup..
dimasa itu sendawa besar pun nampak ayu..
peluhnya pun harum semerbak..
tapi setelah berkahwin..xsampai setahun..
yang dahulu bukan masalah menjadi masalah...
yang harum menjadi busuk..
yang wangi menjadi masam..
baunya menyakitkan..
dahulu yang dminta bukan masalah..
sekarang yang mudah menjadi satu kewajipan pula dianggap masalah...
dahulu cinta itu dirasakan sampai punah..
dahulu yang jahat dianggap baik..
sekarang yang baik dipikir jahat...
betapalah yang jahat...
terasa berpuluh-puluh jahat dan menyusahkan..
perang mulut mula terjadi...
masing menunjukkan ego dan sikap..
tidur mula berasingan...membelakang..
dahulu marah adalah indah..
sekarang senyuman pun menjadi pahit..
masing-masing membawa diri..
izin mengizin tiada lagi...
makin bertemu makin membenci..
perang terus menajdi-jadi..
akhirnya apa yang jadi..
rasanya hangpa leh pikir sendiri..
:)


sahabat2...
couple tiada dalam istilah islam.
tak wujud...
tapi kahwin adalah sunnah..
ikutlah yang sunnah..bukan yang haram..
:)

sabda Rasulullah SAW:

kepadaku diberikan tiga idaman oleh Allah, didunia: isteri solehah; berwangi-wangian dan sejuk dimata (jiwa) ku dalam solat.. (hadis riwayat Ahma dan An-Nasai)..

jum kawen!!!ahahah..gurau je..
ingat..aku bukan dr cinta tauu!!

:)

aku sekadar mengingatkan dri sendiri ;;

WORDOFTHEDAY:CINTA.SELEPAS.KAHWIN.

diluar terlakarnya pelangi redha-Nya..
disini masih mengharap gerimis kasih-Nya..

-bib slave of Allah-








Thursday, 27 October 2011

27-10-2011 GANGSTER!

salam..

ala anak mama skalian..bucuk2 ...rndunye diew...chomey cangat3...mishing i kew?
(mmg sangap kaki lah lau ade y gune ayat + ejaan tu! perlu kew gune cmtu..*uppsss..ahha)

kan ke senang tanye.."oit..rndu ak ke?"..

ape ssh laaa..hishhh...hehhe..(tbe2 ter-emo)..

*first of all...nak mohon maaf pd sume y kenal diri ni sbb ade sesetengah shbt2 y saye xdpt luangkn ms sgt bersama krn atas alsan trttntu...doakan sy berjaya..ampunkan saya dan insyaallah psti sy akan cuba u luangkn ms berharga sesama anda.. p/s: shidah (rumate..msti die ingt aku buat blik cam hotel daaa..haha); ashraff;zai;dayah; DLL...
(jemm..skema mapan gile ayat aku.jgn prtikaikan..lau nk dpt tempeleng kiri aku silakan)..

second of all ..err..xwujud ye perkataan tu...jgn ikut..ehhe

oh yes girly and buayi..ahha..
hari ni aku rasa gile baik hati sangat sungguh sekali sebab tringin nak share beberapa thing dengan korang..
bese duk luahan prasaan je kan..(ahha..biaq lah..blog aku bukan milik kauuu..)

this is more focus on guyyii..
banyak posting aku baca pasal

"apa y pmpuan ptt tahu psal laki"
"apa yang laki xsuke"
"apa yang laki suke"..
" apa yang laki buat pd ms lapang...."...
(sume pasal depa je..huh)

BLA..BLA...BLA... SO ON..
hri ni topik ak adelah pasal
" MACAM MANA NAK BUAT RUMATE KORANG GILA"
ok.tipu..

sebenaqnya..
"APA YANG LAKI PATUT TAU PASAL WANITA"

(almaklumlah..laki ni kan slow skit/banyak..kenelah amik tau kannnnnnn)..ahha

1- korang kene tau yang pompuan falling in love..tak smestinya si buayi kene ade semuanya.. *which is korang mmg xperfect pun u dorang dan sbliknya*.. maybe korang xckup segak..bergaya..romantik tapi korang perfect kat hatinya itu yang sangat3 penting..tak semua perempuan materialistic tau..macam saya...:P

2- korang juge kene tau yang bile perempuan nangis bukan sbb beliau ngade2 ke gedik2..which sometime korang suke ungkapkan " ishh..gedik betul..skit2 nak ngis..lemah betull derrr"
hello bro...nooooo okay! perempuan ngis sbb sbnrnye dorang tgh cari kkuatan u trus tabah sayangkan korang tau tak... korang mampu????? NON-MAMPU.




3. bile tibe cik mek ni mengamuk tak tentu pasal msti korang stress gile tahap PHD kan..ok..aku faham prasaan tu..
tp percayalah bro dorang marah sbb sangat mengambil berat pd korang n sayangkan hangpa.. bro..penah x denga marah tandanya sayang...(^_^)

(comel kannnn)..


4. HEY U ALL kene tau yang kaum hawa ni memang suke bcakap..(tak terasa tak terasa)..perempuan bukan bermaksud nak wat korang ni rimas..but nk hangpa kenai depa denga lebih dekat ag..ok..bayangkan..(cepat bayangkan..ade cloud tepi kepala tuuhha)... 
assume lah ade pasangan ni..due2 pndiam..x ke boring time tu...kenelah ade sorg gile kuat bcakap dengan sorg ag bese.. mgnet kutub berlainan lah baru akan menarik..kan kan kan..(aku siap gune pendekatan saintis ag tauuuu..kau mmpu?hahha)..
but believe me lah..aku thumb print..andainya korg dapat pasangan yang ske bcakap..tbe2 satu hr die tak berckap..gile sure korang akan rasa mcm sunyi dan something wrong missing somewhere..kan?



5. ha..ni part aku paling suke..ehhe..korang kene tahu yang bukan korang SATU-SATU nya lelaki yang maujud kat dunia ni..apa salahny depa berkawan slagi xlebih2..macam lah korang xde kawan perempuan kan..kenalan ke..sebelum berpasangan korang dah tau dia ni mmg banyak mmber laki..bile baru couple dah start sekat2 lak..wah3...sekati je..ingat..belum kawen ag kannnn... (terasa ke??pdn muke)..
kalau depa nak curang..buat ape depa buang masa dengan korang..?percayalah..perempuan tak suke curang..lainlah korang..ade perempuan ngurat sikit..trus je ngaku single..yang sorg ag dah dicampak ke laut dalam,..hempehh..pffftt.ahhha..


LAST TOUCH UP!


HEY SAHABAT2..POST NI BUKAN SKE2 HATI AKU NAK BUAT..
THIS IS TYPICAL ONE..
BUT THE MOST IMPORTANT SEKALI ADALAH..


COUPLE ITU HARAM!! 

ISLAM MENGANJURKAN PERCINTAAN SELEPAS PERKAHWINAN..
INSYAALLAH ENTRY SETERUSNYA AKU BUAT PSL ENAKNYA BERCINTA SELEPAS KAHWINNN!!~HEHHE

dicipta engkau dari rusuk lelaki..
bukan dari kaki untuk di alasi
bukan dari kepala untuk dijunjung..
tapi dekat dibahu untuk dilindung..

hey..laki..kamu pula jgn trllu menyanjung wanita yang bukan mahrammu..
dekatkan diri dengan Allah ..:)



ERR..kenapa aku banyak gune dorang untuk tunjukkan perempuan..bukan 'aku"..waaaa..


WORDOFTHEDAY:QUOTE.GIRLS.GUYS

diluar terlakarnya pelangi redha-Nya..
disini masih mengharap gerimis kasih-Nya..

-bib slave of Allah-